משפט

מבוקש על ידי ארצות הברית: הישראלי שחשוד בהונאה של 233 מיליון דולר

משטרת רוסיה עצרה את ג'וש קרטו, נהג מרוצים ישראלי-קנדי בן 45, בעיר סנט פטרסבורג. המעצר בוצע בשדה התעופה הבינלאומי פולקובו, כאשר עימו נעצרו גם שני אחיו, דיוויד וג'ונתן, לצד כמה חשודים נוספים. קרטו הואשם בסחר לא חוקי באופציות בינאריות ובביצוע עבירות הונאה בין השנים 2013 ל-2018
מערכת ice | 
הונאה (צילום shutterstock)

ביום שני האחרון עצרה משטרת רוסיה את ג'וש קרטו, נהג המרוצים הישראלי-קנדי בן 45, בעיר סנט פטרסבורג. קרטו, שמבוקש על ידי הרשויות בארצות הברית בגין הונאה כספית נרחבת שקשורה בסחר לא חוקי של מניות ברשת, עומד ב1מרכזה של חקירה שמערבת הונאה בסך כולל של 233 מיליון דולר. 
המעצר בוצע בשדה התעופה הבינלאומי פולקובו, כאשר עימו נעצרו גם שני אחיו, דיוויד וג'ונתן, לצד כמה חשודים נוספים. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי ארצות הברית וקנדה דורשות את הסגרתו של קרטו, אולם בין המדינות אין הסכם הסגרה רשמי.
 
על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, קרטו הואשם בסחר לא חוקי באופציות בינאריות ובביצוע עבירות הונאה בין השנים 2013 ל-2018. בנוסף, בקנדה הוגשה נגדו תביעה על ידי ועדת ניירות הערך של אונטריו בספטמבר 2020, בהאשמות דומות. מעצרו של קרטו הוארך עד ליום שבת הקרוב.
קרטו הוא נהג בקבוצת המרוצים פרארי צ'אלנג', וברשותו אוסף מרשים של מכוניות יוקרה, כולל דגמי רולס רויס ופרארי. לפי שירות בתי המשפט של סנט פטרסבורג, קרטו עשוי להיתבע לפי חוק ההונאה הרוסי, שיכול להוביל לעונש של עד 10 שנות מאסר.
דובר הקונסוליה הישראלית בסנט פטרסבורג ציין כי "הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג מודעת למצב ומחוייבת להעניק את הסיוע הקונסולרי הנדרש לג'וש קרטו, תוך ציות מלא לחוק הרוסי ולהסכמים בינלאומיים הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה