בעולם

מתעלמת מהקהילה הגאה: דואולינגו נכנעה לאיומים של פוטין

היחס לקהילה הגאה מחריף: ממשל פוטין ממשיך לקדם צעדים כנגד הקהילה הגאה במדינה ולצד מסע הרדיפה מצד הרשויות נראה שגם דואולינגו נכנעה ללחץ הרוסי. לאחר שנפתח נגדה בחקירה בטענה שהיא מפיצה תעמולה גאה, כעת האפליקציה מסירה כל התייחסות להט"בקית
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
הקרמלין ממשיך במסע הרדיפה נגד הקהילה הגאה ברוסיה. מאז ומתמיד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לא חיבב במיוחד את הקהילה הגאה בכלל ואת אוכלוסיית הלהטב"ק הרוסית, אך לאחרונה הוא קידם שורה של צעדים משמעותיים נגדה. הכל התחילה בחודש נובמבר 2023, כאשר בית המשפט העליון במדינה פסק על איסור פעילותה של תנועת הלהט"ב הבינלאומית במדינה בשל היותה תנועה קיצונית.
ההחלטה, הייתה יריית הפתיחה למסע הרדיפה של הרשויות ברוסיה נגד הקהילה הגאה. המשטרה הרוסית פשטה על מועדונים וברים גאים, בתקשורת סדרות ילדים בהם הופיעה צבעי הקשת סווגו כתוכן למבוגרים בלבד, ערוץ המוזיקה נקנס בשל נשיקה בין שתי נשים, עיתונאי גאה רוסי הותקף במרכז מוסקבה ואזרחים שהציגו ברשת דגל גאווה נקנסו ולעיתים אף נאסרו. העדויות לפעילות הרשויות ברוסיה לא מפסיקות לזרום כשאף דווח על אשפוזים בכפייה לצורך טיפולי המרה.
אפליקציית לימודי השפה דואולינגו, נמצאת בסביבה כבר 12 שנה ולפי הנתונים עולה שהיא האפליקציה הפופולארית ביותר בתחומה ברחבי העולם, אך גם היא נכנעה ללחצים של ממשל פוטין. רק לפני שלושה חודשים, הסוכנות הפדרלית הרוסית לפיקוח בתחום התקשורת, רוסקומנדזור (RKN), הודיעה בכלי התקשורת הרוסית על כך שהיא פותחת בחקירה כנגד דואולינגו בחשד שהיא מפיצה תעמולה המקדמת להט"בק.
בהמשך לכך, דואולינגו מחקה לאחרונה, באפליקציה ברוסיה כל התייחסויות שהיא לקהילה הגאה, או כפי שהממשל במוסקבה מכנה "יחסים מיניים לא מסורתיים. דובר החברה, מיהר להתייחס למהלך וכתב כי: "אנו תומכים בזכויות לקהילה הגאה ומאמינים בנרמול ייצוג להט"בק בתוכן המוצג באפליקציה. אך למרבה הצער, החוקים המקומיים ברוסיה אוסרים עלינו לכלול תוכן מסוג זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה