בעולם

ארדואן לאבו מאזן: "לפעול להפסקת אש בעזה"

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם נשיא טורקיה ארדואן באנקרה, שם שוחחו השניים על המצב ברצועת עזה, והערב ישא נאום בפני הפרלמנט הטורקי. זאת בעת שמקביל מתקיימות היום  בדוחא שיחות המו''מ לשחרור החטופים
דורון בלוך | 
ארדואן (צילום shutterstock, freepik)
במהלך סבב פגישות שמקיים יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס) עם מנהיגים בעולם, נפגש אמש (רביעי) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, במהלך ביקורו בטורקיה.
עבאס, הגיע אמש לטורקיה, זאת לאחר ששהה יומיים ברוסיה, במהלך ביקור בו נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שם הצהיר הנשיא פוטין כי רוסיה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ותעמוד לצד הפלסטינים ככל שיידרש, כפי שהבאנו כאן בהרחבה.
לאחר שסיים את פגישותיו ברוסיה, המשיך עבאס לטורקיה, שם נפגש אתמול בערב באנקרה עם הנשיא ארדואן, זאת על מנת לדון בהפסקת אש אפשרית בין ישראל לחמאס ברצועת עזה.
על פי דיווח ברשת סקי ניוז בערבית, מלשכתו של ארדואן נמסר כי השניים דנו במהלך פגישתם בארמון הנשיאותי 'במעשי הטבח שביצעה ישראל בשטחים הפלסטינים' וכן בצעדים הנדרשים על מנת להגיע להפסקת אש והסכם שלום קבועים. בנוסף, לקראת הערב ישא עבאס נאום בפני הפרלמנט הטורקי.

כמו כן, על פי דיווחים זרים, לקראת שיחות המו''מ שתתקיימנה היום בדוחא, בהשתתפות המדינות המתווכות אך ללא נציגי חמאס, שסרבו להגיע, ביקשו מטעם החמאס גם טורקיה תשתתף כמתווכת, אך ישראל סרבה לכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה