בעולם

א-סיסי מגיע לטורקיה לדון עם ארדואן בהפסקת האש בעזה

נשיא מצרים א-סיסי ייפגש עם ארדואן לסדרת דיונים. כאשר ישימו השניים דגש בשיחותיהם על נושא המאמצים להגעה להפסקת האש ברצועת עזה וצמצום הסכסוך במזרח התיכון
דורון בלוך | 
א-סיסי, ארדואן (צילום shutterstock, pixabay)
נשיא מצרים א-סיסי מגיע היום (רביעי) לטורקיה, זאת בכדי להיפגש עם הנשיא הטורקי ארדואן. השניים ידונו במספר נושאים הקשורים להתחממות היחסים בין המדינות, וכן במוקד הדיונים יעל הנושא המאמצים להפסקת האש ברצועת עזה.
ביקור זה של הנשיא א-סיסי במצרים הינו אירוע מעניין, שכן עד לביקורו של ארדואן בקהיר בפבואר האחרון, לא היו ביקורי נשיאים בין שתי המדינות בשתים עשרה השנים האחרונות. צעד זה של הנשיא א-סיסי מראה אה על מאמצי השיקום ביחסי המדינות לאחר עשור מתוח ביניהם.
נושאי הדיונים בהם יעסקו שני הנשיאים, על פי דיווח ברשת סקיי ניוז הערבית, יהיו שיתוף הפעולה הדדי בין המדינות. ובמוקד הדיונים תעמוד סוגיית הפסקת  האש ברצועת עזה, סוגיית המשבר ההומניטרי ברצועה, וכן צמצום ההסלמה במזרח התיכון.
יש לציין, כי בנוסף למלחמה של ישראל בחמאס, בה מצרים מעורבת בצורה משמעותית, מצרים כיום עוסקת בעיקר בחזית מלחמה אפשרית שלה למול אתיופיה, ומסבה לכך כוחות צבאיים. כך שדיונים מצריים העוסקים בהסכמי בטחון וחימוש, אינם בהכרח מרמזים כרגע על נכונותם להיות בהקשר הישראלי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה