בעולם

רגע לפני הגעת המשלחת הישראלית לקהיר: נשיא מצרים א-סיסי בהצהרה

רגע לפני שהמשלחת הישראלית מגיעה לקהיר לדון במו''מ לשחרור החטופים, נשיא מצרים א-סיסי הוציא הצהרה במהלך ביקור שר החוץ הצרפתי, וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול להקמת מדינה פלסטינית 
דורון בלוך | 
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי (צילום vecteezy, shutterstock)
רגע לפני שצוותי המשא ומתן לשחרור החטופים, בהם המשלחת הישראלית, מגיעים היום (ראשון) לקהיר שבמצרים לשיחות בנושא, נשיא מצרים א-סיסי הוציא הצהרה לתקשורת בעת ביקור שר החוץ הצרפתי בקהיר.
בהודעה שהוציא הנשיא א-סיסי, קרא להפעיל ולאחד את כלל המאמצים הבינלאומיים של המשא ומתן 'המתמשך', במטרה "להגיע להסכם שיעצור את שפיכות הדמים, ומניעת הסלמה צבאית באזור'' והוסיף לטעון כי המשך המלחמה ברצועת עזה "גורר את האזור למעגל אכזרי ומסוכן של חוסר יציבות.
עוד הוסיף נשיא מצרים לפנות לקהילה הבינלאומית, וקרא לעולם "לטפל בשורשי הסכסוך" בין ישראל לפלסטינים, וזאת על ידי הקמת מדינה פלסטינית ויישום פתרון שתי המדינות. בנוסף טען כי הקהילה הבינלאומית היא האחראית לדאוג לצמצום ההסלמה באזור, וקרא לפעול לשם כך.
כמו כן, בפגישה בין השגריר הצרפתי לנשיא א-סיסי, התייחס גם לנוכחות של מצרים כמדינה מתווכת בשיחות המו''מ לשחרור החטופים בשיחות שהתקיימו במהלך הסופ''ש בדוחא בירת קטאר,  שיבח את תפקידה של מצרים בשותפות עם ארה''ב וקטאר בנושא, ועל פי דיווחים זרים גם הסכים עם הנשיא א-סיסי בנוגע ליישום פתרון שתי המדינות להקמת מדינה פלסטינית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה