רכילות עסקית

שר המשפטים או היועמ"שית? שכר הבכירים נחשף

משכורתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, עומדת על כ-75 אלף שקלים ושל פרקליט המדינה לשעבר, על כ-70 אלף שקלים בחודש. לעומת היועמ"שית, כמה כסף מרוויח שר המשפטים ומי שעד לפני שנה נחשב לאבי המהפכה המשפטית יריב לוין?
דוד זולדן | 
יריב לוין, גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, מרים אלסטר, shutterstock)
משכורתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, עומדת על כ-75 אלף שקלים ושל פרקליט המדינה לשעבר, על כ-70 אלף שקלים בחודש. המידע מתבסס על דו"ח הממונה על השכר, קובי בר נתן שפירט בין השאר גם על הוצאות השכר בשירות המדינה ובגופי הביטחון וחשף לא מעט נתונים מעניינים כמו העשירון העליון במשרד המשפטים ובפרקליטויות המשתכר בממוצע כ-76 אלף שקלים בחודש. 
לעומת היועמ"שית כמה כסף מרוויח שר המשפטים ומי שעד לפני שנה נחשב לאבי המהפכה המשפטית יריב לוין? לפי החלטת וועדת הכספים של הכנסת, שכר שרים בממשלה מוצמד לשכר הממוצע במשק ומתעדכן מדי שנה. השכר של שר המשפטים יריב לוין, מגיע ל-49,850 שקל ברוטו, ועם תוספת יוקר ל-53,258 שקל - יותר מפי ארבע משכר המינימום במשק וגבוה מהשכר הממוצע במשק. בנוסף, השר זוכה להטבות בסכום כולל של כ-12 אלף שקל נטו ולהכנסה בטווח הקצר והרחוק של 40 אלף שקל בשוטף.
השכר הבסיסי של שר בישראל מגיע ל-49,850 שקל ברוטו, ועם תוספת יוקר ל-53,258 שקל.
השרים ניצבים בתשלום דרגת מס ההכנסה הגבוהה ביותר הנהוגה בישראל – 47%. ואולם, שרים שמקבלים גם משכורת נוספת, כמו פנסיה או פיצויים מתפקיד בכיר בצבא או במשק קודם לכהונתם בממשלה, מגיעים גם לתשלום 50% מס הכנסה, בשל החובה לשלם בשכר גבוה במיוחד גם 3% מס. 
כך יוצא ששכר הנטו של שר המשפטים מגיע ל-23,113 שקל. יותר מפי ארבע משכר המינימום במשק וכמובן שהרבה יותר מהשכר הממוצע במשק. יחד עם 4,593 שקל ועוד החזר הלוואה שנטל השר בתלוש המוצג, בסכום חודשי של 786 שקל, מגיעים להכנסה של יותר מ-28 אלף שקל נטו. שרים כמותו נהנים גם מקרן השתלמות וקופת גמל בסכום כולל של כ-12 אלף שקל.
הסכום שהופקד בסופו של דבר בחשבון הבנק של השר הוא אמנם 23,113 שקל בלבד, אולם ההפחתה של 4,593 שקל היא לא אמיתית למעשה, ונובעת מחסכונות שהשר מפריש לעצמו מהשכר. זהו חד וחלק כסף ששייך לשר, וייפדה על ידיו בעתיד. לכן, יחד עם 4,593 שקל ועוד החזר הלוואה שנטל השר בתלוש המוצג, בסכום חודשי של 786 שקל, מגיעים להכנסה אמיתית של יותר מ-28 אלף שקל נטו.
בצד הימני של התלוש מופיעות הטבות שמהן נהנה השר – ניכויי המעסיק לפנסיה מקיפה, קרן השתלמות וקופת גמל הם חסכונות שהמדינה צוברת עבורו לטווח הרחוק, בסכום כולל של כ-12 אלף שקל. לאלה מצטרפים כמובן שווי הרכב המוצמד לשר והחזקת הטלפון.
המשמעות היא שהשר זוכה להטבות בסכום כולל של כ-12 אלף שקל נטו ולהכנסה אמיתית בטווח הקצר והרחוק של 40 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה