בארץ

שיא של כל הזמנים: זה הסכום המטורף שארה"ב העניקה לישראל מה-7.10

מפרוץ המלחמה ארה"ב עמדה לצד ישראל והעניקה לה תמיכה כלכלית, צבאית ודיפלומטית. כעת, כשבישראל מציינים שנה לאירועי ה-7 באוקטובר ולפרוץ המלחמה, מחקר חדש חושף, שהמעורבות של הממשל האמריקאי במתרחש במזרח התיכון עלה לו יותר מ-17.9 מיליארד דולר
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
מאז ומתמיד ארה"ב, הייתה ידידתה הקרובה ביותר של מדינת ישראל. הדבר בא לידי ביטוי בסיוע כספי שהעבירה, לתמיכה במועצת האו"ם ועוד. בתחילת המלחמה, ארה"ב בהנהגת הנשיא ג'ו ביידן, עמדה לצידה של ישראל וסיפקה לה תמיכה כלכלית וצבאית מרשימה לצד גיבוי דיפלומטית בזירה הבינלאומית. 
כעת, מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת בראון בארה"ב ופורסם אתמול (ראשון), חושף את ההיקף חסר התקדים של הסיוע הצבאי שארצות הברית העניקה לישראל. לפי הנתונים, מאז השבת השחורה בה פרצה המלחמה, ארה"ב הוציאה לפחות 17.9 מיליארד דולר על סיוע צבאי למדינת ישראל. 
הדו"ח, אשר פורסם ביום בו מדינת ישראל מרכינה את ראשונה ומציינת שנה לאירועי ה-7 באוקטובר ולפרוץ המלחמה, רק מראה שהחשיבות שארה"ב נותנת למעורבות שלה כל כך גבוה שהיא מוכנה להוציא עליו סכומי עתק. 
על פי המחקר, הנוכחות הצבאית המוגברת של צבא ארה"ב באזור עלתה לממשל האמריקאי 4.86 מיליארד דולר. הסכום, כולל את עלויות המבצע הימי להגנה על ספינות סוחר מפני התקפות החות'ים בתימן, הפועלים בתמיכה בחמאס.
ויליאם ד. הרטונג אחד החוקרים שביצע את המחקר החדש , הדגיש: "העלויות הללו משקפות לא רק את התמיכה הישירה בישראל, אלא גם את המאמצים האמריקניים להכיל את הסכסוך ולמנוע הסלמה נוספת באזור." כמו כן, החוקרים גם מציינות הנתונים הללו נאספו טרם ההסלמה בלחימה בין ישראל לחיזבאללה בצפון ועל כן היקף הסיוע בפועל עשוי להיות גדול פי כמה וכמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה