בארץ

"האמנתי שהוא חי": החטוף עידן שתיוי נרצח ב-7 באוקטובר

שנה לאחר שנחטף ממסיבת הנובה , נציגי צה"ל עדכנו הבוקר את משפחתו של עידן שתיוי בן ה-28 שהוא נרצח באותו הבוקר וגופתו נלקחה לרצועת עזה. אלי שתיוי אביו של עידן:  "אני עדיין לא מעכל. אמשיך להילחם, כי יש לנו עוד 100 חטופים שעדיין נמצאים שם"
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
היום (שני), מדינת ישראל מרכינה ראש ומציינת שנה לטבח ה-7 באוקטובר. במהלכו, חדרו מחבלי חמאס לשטח ישראל, ביצעו מעשי זוועות, רצחו חיילים ואזרחים תמימים ולקחו 251 ישראלים וישראליות חיים ומתים בשבי.
אחד מהם הוא עידן שתיוי, בן ה-28 שנחטף ממסיבת הנובה ברעים. עידן, צלם חובב וסטודנט לקיימות באוניברסיטת רייכמן, הגיע למסיבה ביחד עם חבריו בסמוך לתחילת המתקפה. שתיוי וחבריו יצאו משטח המסיבה והחלו לנסוע לכיוון המרכז, אך נתקלו בכוח של מחבלי חמאס שפתחו לעברם באש. 

עידן שתיוי ז"ל, קרדיט: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
חבריו של שתיוי, נרצחו באותו אירוע והוא נחשב תחילה נעדר ורק שלושה חודשים לאחר מכן בתחילת ינואר הוא הוגדר באופן רשמי כחטוף. לאורך כל השנה האחרונה בני משפחתו של עידן וחבריו לא הפסיקו להילחם ולקדם את חזרתו מן השבי.
אבל הבוקר, קציני הנפגעים של צה"ל הודיעו למשפחה שגם עידן נרצח באותו היום וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. ההחלטה לקבוע את מותו של עידן התבססה על מידע מודיעיני והיא אף אושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. 
אביו של עידן אלי, אמר הבוקר בריאיון לקשת 12: "12 חודשים חיכינו לחינם. קיבלתי הודעה שהוא נרצח בשבעה באוקטובר. אני עדיין לא מעכל. אמשיך להילחם, כי יש לנו עוד 100 חטופים שעדיין נמצאים שם, כדי להביא אותם חזרה. זה הניצחון שלנו. כולי הייתי תקווה שהוא חי, כל הזמן האמנתי שהוא חי. אני לא מוותר, גם לא על הגופה שלו. אני עוד לא מעכל, אני רואה סימנים של האבל, שמו כיסאות. ואני אומר זה אמיתי. מטורף שאני בתוך זה. אנחנו נקבל את כולם, זה נותן לנו הרבה כוח שבאים לחבק". 
שתיוי, המשיך ושיתף פרטים נוספים על בנו שנרצח: "הוא היה טיפוס אוהב אדם, כשהוא עבר לתל אביב הוא ראה הומלס, אז הוא נתן לו את הפוך שלו וישן בלי כלום. למוחרת כתב פוסט, ואמר שאנחנו בארץ ישראל צריכים לעזור אחד לשני". 
מטה משפחות החטופים, התייחס לפרסום על הירצחו של עידן ומסרו בתגובה: "מטה משפחות החטופים מרכין ראש על הירצחו של עידן שתיוי. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. עידן שתיוי אהב טבע, צילום וחיות. עידן היה מחובר מאוד לכלבים ובעלי חיים והיה אמור להתחיל את שנתו השנייה בלימודי קיימות וממשל באוניברסיטת רייכמן. עידן תמיד חשב על הזולת והקריב מעצמו למען האחר".
בהודעת מטה המשפחות נכתב גם כי: "ב-7.10 עידן הגיע לפנות בוקר לפסטיבל הנובה כדי לתעד את חבריו שניגנו והעבירו סדנאות, אך לא הספיק להיכנס. כשהחלה המתקפה סייע עידן לבחור ובחורה שאותם פגש לראשונה ביציאה לאתר להימלט, בחירה שלבסוף הובילה לחטיפתו". 
 
בהודעת דובר צה"ל, נכתב כי: דובר צה״ל: "נציגי צה״ל הודיעו אמש למשפחתו של עידן שתיוי זכרו לברכה, שהיה במסיבת הנובה ונחטף ממרחב תל גמה, כי הוא נרצח ב-7 באוקטובר ע״י ארגון הטרור חמאס וגופתו מוחזקת בשטח רצועת עזה. ההחלטה לקבוע את מותו התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. צה״ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה.  צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה