דיגיטל וטק

האם מיקרוסופט שיקרה לבית המשפט עוד לפני תחילת ההליך?

ענקית התוכנה הגישה לבית משפט בארה"ב מסמכים שמיועדים לענות לטענות נגד רכישת ענקית המשחקים אקטיויז'ן בסכום שובר שיאים, וטענה שהיא לא יודעת עליה פרטים שהיא יכולה למצוא בחיפוש פשוט בגוגל
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
כשאתם מוציאים סכום כסף מגוחך על רכישת עתק אתם מן הסתם טורחים לבדוק אותה טוב לפני כן – נסיעת מבחן למכונית היוקרה, בדיקה מקצועית ואישורים עצמאיים לשוויו של יהלום בטבעת נישואים וכן הלאה. אז מה הסיכוי שמיקרוסופט לא יודעת דבר – אבל ממש דבר – על חברה שהיא הודיעה לפני שנה בדיוק שהיא מוכנה לשלם עליה כמעט 69 מיליארד דולר – הסכום הגבוה בהיסטוריה של הרכישות בעולם ההייטק?
כי זה בדיוק מה שהחברה טוענת במסמכים שהוגשו לבית המשפט לקראת השימוע הקדם-משפטי בינה ובין אקטיויז'ן בליזארד, החברה שעליה היא משלמת את הסכום האסטרונומי הזה, לבין נציבות הסחר הפדרלית (FTC), שיתקיים היום (שלישי).
"מיקרוסופט מצהירה כי אין לה מידע מספיק כדי לגבש דעה באשר לאמיתות ההאשמות בנוגע לתפישת התעשייה של קול אוף דיוטי ותאריך השחרור המקורי שלו; לאמיתותן של ההאשמות בנוגע ללו"ז ההשקה והשחרורים הקבוע של קול אוף דיוטי והמשאבים והתקציבים שאקטיויז'ן מקצה לקול אוף דיוטי, כולל מספר האולפנים העובדים על קול אוף דיוטי; מיקרוסופט מצהירה כי אין לה מידע מספיק כדי לגבש דעה באשר לאמיתות ההאשמות הנוגעות להכנסות, המכירות ומספר המשתמשים הפעילים בחודש של קול אוף דיוטי" – כל זה מופיע בתשובה לטענות של ה-FTC לגבי ההצלחה האדירה של סדרת משחקי הפעולה הוותיקה, והחשש שמיקרוסופט תנצל את השליטה על המפתחת והמפיצה שלו כדי להפוך אותו לבלעדי ולאלץ משתמשי קונסולות מתחרות לעבור לאקס-בוקס. המסמכים פורסמו הפעיל הפוליטי והכתב העצמאי מאט סטולר.
 
מדובר בהצהרה הזויה – שכן, את תאריך השחרור המקורי גוגל מציג על המסך עוד לפני שמסיימים להקליד את שאילתת החיפוש, ולגבי כל הנתונים האחרים – ההכנסות ומספר המשתמשים הפעילים – אמנם הנתונים הרשמיים חסויים, אך ראשית, סביר מאוד להניח שבמסגרת הליך הרכישה קיבלה מיקרוסופט גישה אליהם, ושנית, ב-2019 נחשפו במסגרת תביעה אחרת מסמכים בהם היא ידעה להעריך בדיוק כמה משתמשים והכנסות יש לשירותי הגיימינג של סוני. אם אין לה נתונים מקבילים לגבי כל חברות המשחקים המשמעותיות האחרות זה יהיה מאוד, מאוד מוזר.
בכל אופן, כעת צפויה החברה להתמודד בבית המשפט מול ה-FTC, שדורש לעצור את הרכישה בשל חשש לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום הגיימינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה