דיגיטל וטק

מיקרוסופט תשבור את כל השיאים? שוקלת לרכוש את נטפליקס

לפי הערכה חדשה, בשנה הבאה תרכוש ענקית התוכנה את מעצמת הזרמת הווידאו במחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם על חברת הייטק. המהלך צפוי לעורר הרמות גבה וביקורות – אך ייתכן שההיגיון בו יוביל להצלחתו

יאיר מור | 
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
מיקרוסופט עשויה לחתום בשנה הקרובה על עסקה שתשבור את כל השיאים בהיסטוריה של ההייטק – כולל זה הנוכחי, ששיך גם הוא למפתחת מערכת ההפעלה Windows. פובליציסטית רויטרס, ג'ניפר סאבא, צופה שהחברה תרכוש את ענקית הסטרימינג נטפליקס במהלך 2023.
ההסבר להערכה מבוסס על ההיסטוריה של מיקרוסופט בכלל, כחברה שמבצעת המוני רכישות, ועל כמעט 9 שנות כהונתו של המנכ"ל הנוכחי, סאטיה נאדלה, בפרט.
כדי להבין כמה נאדלה אוהב רכישות, נמנה כאן אך ורק את אלו הגדולות ביותר (מאות מיליוני דולרים ומעלה) שביצע מאז מינויו לתפקיד בפברואר 2014: בספטמבר 2014 רכשה החברה את אולפן המשחקים Mojang, יוצר המשחק הפופולארי בעולם (מיינקראפט), תמורת 2.5 מיליארד דולר; ב-2015 היא רכשה את אפליקציית לוח השנה Sunrise ב-100 מיליון, את נכסי חברת מסכי המגע הישראלית N-Trig ב-200 מיליון ואת חברת הסייבר הישראלית עדלום ב-320 מיליון; ב-2016 היא רכשה את אפליקציית מקלדת המגע SwiftKey תמורת רבע מיליארד ואת הרשת החברתית העסקית לינקדאין ב-26 מיליארד; ב-2018 היא רכשה את חברת הבינה המלאכותית Semantic Machines ואת חברת תוכנת משאבי האנוש Glint ב-400 מיליון כל אחת ואת שירות ניהול הקוד גיטהאב ב-7.5 מיליארד; ב-2020 רכשה חברת טכנולוגיית דור 5 במיליארד ושליש ואת ענקית המשחקים זנימקס, חברת האם של אולפן המשחקים Bethesda, ביותר מ-8 מיליארד; ב-2021 רכשה את חברת טכנולוגיית הדיבור Nuance תמורת כמעט 20 מיליארד; והשנה ביצעה את הרכישה הגדולה בהיסטוריה של ההייטק, כאשר חתמה על הסכם להשתלטות על ענקית המשחקים אקטיויז'ן בליזארד תמורת כמעט 69 מיליארד דולר.
נטפליקס ומיקרוסופט הן כבר כעת שותפות קרובות למדי: לקראת השקת המנוי המוזל מבוסס הפרסומות, בחרה נטפליקס במיקרוסופט כזו שתמכור ותשלב את הפרסומות בשירות; נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', מכהן גם בדירקטוריון נטפליקס; ונטפליקס עצמה נכנסה בשנתיים האחרונות לתחום הגיימינג והקימה או רכשה 6 אולפני פיתוח משחקים – אך באופן מוזר, עד כה היא הוציאה אך ורק משחקים לסמארטפונים, תוך מה שנראה כהימנעות מתחרות מול מיקרוסופט במשחקי מחשב.
מעל הכל, לשתי החברות שירותים משלימים: נטפליקס היא החברה הגדולה בעולם להזרמת וידאו, ומיקרוסופט בנתה את השירות הגדול בעולם להזרמת משחקים. כל אחת ממנה יכולה להפיק תועלת משימוש בטכנולוגיה של השנייה, ואף אחת מהן לא תהפוך למונופול בתחומה רק בזכות האיחוד ביניהן. לכן, לפי סאבא, יהיה קל יותר להצדיק את המהלך בפני רגולטורים שינסו לעצור אותו.
החלק האחרון הוא מכריע: עסקת רכישה של נטפליקס על ידי מיקרוסופט הולכת לשבור שיאים: נכון לסיום המסחר אתמול (שלישי), שווי השוק של נטפליקס עמד על 128 מיליארד דולר. אם מיקרוסופט תקנה אותה בפרמיה של כ-30% על מחיר המניות, כפי שנהוג בתעשייה, הדבר מוביל לכיוון שווי של כ-170 מיליארד דולר. מיקרוסופט, ששוויה יותר מפי עשרה מזה (1.8 טריליון דולר), יכולה להרשות זאת לעצמה – אך בכל העולם יורמו גבות ויתעוררו שאלות האם עסקת ענק כזו לגיטימית. כך קרה גם עם העסקה שקבעה את השיא הנוכחי – כאמור, העסקה של אותה מיקרוסופט לרכישת אקטיויז'ן. נכון להיום, הסיכוי להשלמת העסקה הזו הולך ויורד עם כל שבוע שעובר, שכן לפי כל הפרסומים נראה שהרגולטורים בארה"ב, בריטניה ואירופה עומדים כולם על רגליהם האחוריות ומסרבות לאשר אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה