בעולם

בגיל 75: איש העסקים והמסעדן היהודי הלך לעולמו

מסעדת "גוטליב'ס", שנוסדה לפני 65 שנים על ידי זולטן גוטליב, ניצול שואה מהונגריה, הפכה לסמל של המורשת היהודית-אירופאית בלב ברוקלין, רגע לפני מפגש עם דונלד טראמפ, הבעלים יוסף גוטליב הלך לעולמו

מערכת ice | 
איש עסקים (אילוסטרציה) (צילום צילום מסך)
טלטלה בקהילה החרדית בברוקלין: ביקורו המתוכנן של דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, במסעדה החרדית המפורסמת "גוטליב'ס" בשכונת ויליאמסבורג, בוטל באופן פתאומי עקב פטירתו הבלתי צפויה של בעל המסעדה, שלום יוסף גוטליב, בגיל 75. האירוע, שהיה אמור להתקיים אמש (חמישי), עורר התרגשות רבה בקהילה החסידית המקומית, אך הפך במהירות לאבל כבד על אובדנה של דמות מפתח בקהילה.
מסעדת "גוטליב'ס", שנוסדה לפני 65 שנים על ידי זולטן גוטליב, ניצול שואה מהונגריה, הפכה לסמל של המורשת היהודית-אירופאית בלב ברוקלין. המסעדה, המציעה תפריט עשיר של מאכלים אשכנזיים מסורתיים, משמשת כנקודת מפגש פופולרית לא רק עבור חסידי סאטמר המקומיים, אלא גם לתיירים וסקרנים המבקשים לטעום מטעמה של ה"יידישקייט" האותנטית.

ההכנות לביקורו של טראמפ היו בעיצומן בימים האחרונים, כאשר סוכני השירות החשאי פקדו את המסעדה כחלק מהליכי האבטחה השגרתיים. מנשה גוטליב, בנו של המנוח ומנהל המסעדה כיום, שיתף בהתרגשות את התקשורת המקומית בציפייה לביקור ההיסטורי. "טראמפ, אני מתאר לעצמי, יזמין משהו לאכול, יפגוש ויברך אנשים," אמר גוטליב הצעיר, בטרם ידע על הטרגדיה שתפקוד את משפחתו.
האווירה בויליאמסבורג השתנתה באחת עם היוודע דבר פטירתו של שלום יוסף גוטליב. מה שהיה אמור להיות אירוע של חגיגה והתרגשות, הפך לרגע של אבל והרהור על מורשתו של אדם שהיה עמוד תווך בקהילה. גוטליב, שהמשיך את מפעל חייו של אביו, הצליח לשמר את הטעמים והמסורת של יהדות מזרח אירופה, תוך כדי יצירת גשר בין העולם החרדי המסוגר לבין המבקרים מבחוץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה