דיגיטל וטק

מיקרוסופט עומדת למשפט: האם העסקה הגדולה בהיסטוריה תיעצר?

החברה תתייצב מחר בפני שופט פדרלי בארה"ב, לאחר שממשל ביידן תבע לעצור את הרכישה הגדולה בתולדותיה, של ענקית המשחקים אקטיויז'ן, בסכום של כ-69 מיליארד דולר. לדברי הממשל, העסקה תפגע בתחרות. מיקרוסופט, מצידה, מתכוונת לטעון שהיא דווקא תגביר את התחרות
יאיר מור | 
מיקרוסופט בוערת (צילום Magma Images)
מחר (שלישי) זה מתחיל: רגע לפני סוף 2022, קבע שופט פדרלי ביום שישי האחרון את השלישי בינואר כתאריך לשימוע טרום-משפט ראשון בין נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) לבין מיקרוסופט.
בשימוע צפויה הנציבות לנסות לשכנע את השופט כי יש להמשיך בהליכים משפטיים לקראת הטלת איסור על השלמת עסקת הרכישה של ענקית המשחקים אקטיויז'ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט בסכום הגבוה ביותר בתולדות ההייטק - כ-69 מיליארד דולר. זאת משום שהיא מהווה סכנה לתחרות בתחום הגיימינג, שכן היא תאפשר למיקרוסופט להפוך כמה מהמשחקים הפופולאריים בעולם – ובמרכזם סדרת Call of Duty – לבלעדיים לקונסולת האקס-בוקס שלה, מה שיפגע במתחרים כמו פלייסטיישן של סוני.
מיקרוסופט, מצידה, תנסה לשכנע את השופט שהעסקה לא רק שלא תפגע בתחרות, אלא תעודד אותה. לדבריה, אין לה שום סיבה להפוך את "קול אוף דיוטי" לבלעדי לאקס-בוקס, שכן הוא מוכר הרבה (הרבה, הרבה) יותר עותקים בפלייסטיישן ומניב את נתח הארי של הכנסות החברה הנרכשת. ענקית התוכנה אף ביצעה צעד שאמור להוכיח זאת, וחתמה על הסכם עם נינטנדו שבו היא מתחייבת להוציא משחקי "קול אוף דיוטי" לקונסולת סוויץ' של האחרונה למשך לפחות עשור.
כאן ב-ice כבר הסברנו לא פעם שלמיקרוסופט כלל לא איכפת מקונסולת אקס-בוקס, ולכן התביעה של FTC, שמדברת על שוק הקונסולות, כלל לא רלוונטית. תחת סאטיה נאדלה, עסקיה של מיקרוסופט מתרכזים אך ורק סביב שירותי ענן – הוא הפך את Windows ו-Office לשירותי ענן, וכעת הוא מנסה לעשות אותו דבר עם הגיימינג בעזרת שירות Xbox Cloud Gaming. השירות הזה, לפי נאדלה, הוא העתיד של מיקרוסופט, שכן הוא חוסך לחברה את הפיתוח והשיווק של קונסולות האקס-בוקס, שאמנם אי אפשר לקרוא להן כישלון אך הן גם רחוקות מהצלחה מסחררת, עם נתח שוק שמשתרך כבר שנים הרחק מאחורי סוני. שירות הענן הוא לא רכישה חד-פעמית, אלא מנוי, כך שהשחקנים צריכים לשלם לנצח על הגישה למשחקים, במקום לרכוש אותם פעם אחת. בנוסף, הם אף משלמים למיקרוסופט על הפעלת משחקים שכלל אינם שלה.
בנקודה זו אנחנו מגיעים לנקודה שמסתתרת כנראה מאחורי רכישת אקטיויז'ן: מיקרוסופט מבטיחה לא להפוך את המשחקים לבלעדיים, אך היא לא מבטיחה שהם יעבדו באותה צורה עבור כל משתמש. התוכנית שלה, ככל הנראה, תכלול הבטחה לפיה משחקי אקטיויז'ן פשוט יעבדו באיכות גבוהה יותר עבור מי שצורך אותם דרך השירות של החברה. כך, היא תוכל לטעון שלא פגעה בתחרות, אך כן תקבל יתרון משמעותי בזכות רכישת מעצמת המשחקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה