דיגיטל וטק

מיקרוסופט מתגוננת: מה אתם רוצים? אנחנו גרועים

בזמן שעסקת הרכישה הגדולה בתולדות ההייטק הולכת ומתרחקת בשל חקירות על פגיעה בתחרות, מיקרוסופט טוענת שלא רק שהעסקה לא תפגע בתחרות, אלא שהיא רק תאזן את המצב הנוכחי שבו היא סובלת מנחיתות משמעותית
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום shutterstock, vecteezy)
מיקרוסופט לא חושבת על עצמה כחברה השנייה בגודלה ביקום, מעצמה בלתי ניתנת לערעור וכוח חסר תחרות כמעט בכל תחום שבו היא עוסקת. להיפך: מדובר באנדרדוג קטן ומסכן שזקוק לרחמים ולעזרה מבחוץ. זו לפחות התמונה שמצטיירת ממסמך שהגישה החברה לרשות התחרות והשווקים הבריטית (CMA) לפני כמעט חודש, ופורסם לעיני הציבור לקראת סוף השבוע האחרון.
"בנוסף להיותה ספקית הקונסולות השולטת, סוני היא גם מו"לית משחקים מובילה", כותבת מיקרוסופט. "סוני שווה בגודלה בערך לאקטיויז'ן, וכמעט כפולה מחטיבת הוצאת המשחקים של מיקרוסופט". בנוסף, מדגישה מיקרוסופט כי לסוני יש משחקים בלעדיים רבים יותר, ורבים מהם "באיכות טובה יותר" מאלה שמוצעים עבור קונסולת האקס-בוקס של מיקרוסופט.
בשנת 2021, מציינת מיקרוסופט, היו יותר מ-280 משחקים בלעדיים לקונסולות של סוני – פי חמישה יותר מאשר לאקס-בוקס; ולגבי האיכות, "הציון הממוצע באתר Metacritic ל-20 המשחקים הבלעדיים המובילים של סוני ב-2021 היה 87, מול 80 לאקס-בוקס".
במלים אחרות: המתנגדת העיקרית לעסקה, שהגישה את התנגדותה לה בכל מדינה שרק היתה מוכנה לקבל אותה, היא המונופול בתחום המשחקים, והעסקה בסך הכל תהפוך את מיקרוסופט לאנדרדוג פחות נחות מולה.
פרט נוסף שמיקרוסופט ניסתה לצייר לרעת עצמה הוא ההכנסות ממכירת משחקים בלעדיים לקונסולה של סוני, המהווים שיעור גבוה יותר מכלל המשחקים שנמכרים מאשר המשחקים הבלעדיים לאקס-בוקס. מה שהיא "שכחה" לציין הוא שהאשמה בכך היא מיקרוסופט עצמה, שממש מעודדת שחקני אקס-בוקס לא לרכוש את המשחקים הבלעדיים לקונסולות שלה, משום שהם יכולים לשחק בהם תמורת המנוי החודשי Game Pass, שנחשב הכנסה "כללית" ולא תשלום על משחק ספציפי, בלעדי או לא.
גם מול נינטנדו יש למיקרוסופט רגשי נחיתות, לכאורה. לדבריה, בניגוד לרושם שמתקבל מהתצורה של קונסולת סוויץ' של החברה היפנית, שנראית כמו טאבלט צעצוע צבעוני, היא "מציעה מגוון רחב יותר של תוכן למבוגרים מאשר אקס-בוקס", ואף מספקת חוויית גיימינג מתחרה בזו של הקונסולות מבית סוני ומיקרוסופט, היקרות (ומתקדמות) ממנה בהרבה. "גם המשחקים הבלעדיים מבית סוני וגם אלה מבית נינטנדו מדורגים בין רבי-המכר הגדולים ביותר באירופה ובעולם", מציינת מיקרוסופט, ומדגישה כי במקרה של נינטנדו, המשחקים הבלעדיים שלה הם עמוד התווך של הקונסולה.
החשש הגדול ביותר של סוני, לדבריה, הוא מהאפשרות שמיקרוסופט תהפוך את Call of Duty, סדרת המשחקים הנמכרת ביותר של אקטיוויז'ן ואחת הנמכרות בעולם, שרק בתחילת החודש יצא משחק חדש בה ששבר את שיאי המכירות לפלייסטיישן בשבוע הראשון שלו, לבלעדי לאקס-בוקס. אלא שמיקרוסופט טוענת שמצד אחד היא הציעה לסוני התחייבות לפיה תשמור על זמינותו לפלייסטיישן למשך העשור הקרוב, ומצד שני היא לא מאמינה שאיבוד של כותר אחד יזיק משמעותית לפלייסטיישן. הדבר אמור במיוחד לאור טענתה של מיקרוסופט שהרבה יותר משחקים "אייקוניים" זמינים באופן בלעדי לפלייסטיישן, וכי היא אף מתנה הסכמי הפצה עם חברות בהחרמת אקס-בוקס, כפי שעשתה עם החוזים למשחקים האחרונים בסדרות Final Fantasy ו-Silent Hill.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה