השוק

מיקרוסופט בצרות: עסקת הענק ב-69 מיליארד דולר תבוטל?

רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי בוחנות כולן את העסקה המוצעת, שתגרום למיקרוסופט לרכוש את Activision תמורת 95 דולר למניה
מערכת ice | 
מיקרוסופט בוערת (צילום Magma Images)
רכישת Activision בשווי 69 מיליארד דולר של מיקרוסופט עומדת בפני בדיקה מוגברת מצד הרגולטורים - וכמה מקורבים באולפן המשחקים שמאחורי "Call of Duty" מודאגים שיצרנית ה-Xbox יכולה למעשה לפוצץ את העסקה, כך נודע ל-The Post.
רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי בוחנות כולן את העסקה המוצעת, שתגרום למיקרוסופט לרכוש את Activision תמורת 95 דולר למניה. מניית Activision זינקה מעל 82 דולר כאשר הוכרזה על הרכישה בינואר, אך מאז ירדה מתחת ל-73 דולר נכון ליום חמישי, מה שמעיד על הספקנות הגוברת של המשקיעים בנוגע לביצוע העסקה.

כמה מקורבים ואנליסטים אמרו שמיקרוסופט - שנהנתה מיחסים טובים יותר עם הרגולטורים בשנים האחרונות בהשוואה ליריבות כמו מטא וגוגל - כנראה לא ציפתה לרמה זו של בדיקה מצד הרשויות. הלחץ הגובר הותיר את החברות מסוכסכות מאחורי הקלעים, אמרו מקורות המקורבים למצב, אפילו כשאקטיביז'ן ומיקרוסופט עושות פנים אמיצות בפומבי ומתעקשות שהעסקה תצא לפועל.
מנכ"ל המשחקים של מיקרוסופט, פיל ספנסר, אמר בפומבי שהחברה מתכננת להמשיך לשחרר את סדרת "Call of Duty" הפופולרית של Activision בפלייסטיישן, כמו גם להביא אותה לקונסולות אחרות כמו Nintendo Switch.
אם הנציבות האירופית, רשות התחרות והשווקים של בריטניה או נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית ימחקו את העסקה, מיקרוסופט תצטרך לשלם לאקטיביז'ן דמי פירוק של 3 מיליארד דולר - ירידה יחסית בדלי עבור ענקית הטכנולוגיה של 1.7 טריליון דולר.
בהצהרה ל-The Post, דובר מטעם מיקרוסופט אמר, "מהרגע שהרכישה הזו הוכרזה, עבדנו בדחיפות כדי להראות שאנחנו רציניים לגבי נקיטת הצעדים הדרושים כדי לקבל אישור - כולל קבלת התחייבויות יזומות לגבי האופן שבו אנחנו" ננהל את העסק שלנו עם גיימרים ומפתחים במרכז. התהליך התקדם כצפוי ועדיין צופה שהעסקה תיסגר בזמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה