דיגיטל וטק

האם מיקרוסופט לקראת השקעה של מיליארדים בבינה מלאכותית?

ענקית המחשוב מנהלת לפי דיווחים חדשים מו"מ להשקעה, ואולי אף רכישה, של החברה שיצרה את התוכנה שיודעת ליצור תמונות לפי תיאור מילולי בלבד
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט נמצאת בימים אלה במו"מ לקראת השקעת עתק בסטארטאפ OpenAI, כך דיווחו בסוף השבוע העיתון וול-סטריט ג'ורנל והאתר The Information. בשני הדיווחים צוין כי הצדדים טרם הגיעו לעסקה, אך הם נמצאים בשיחות לבדיקת האפשרויות - מה שמרמז על השקעת עתק או אפילו רכישה.
OpenAI הוקמה בשנת 2015, בין היתר על ידי היזם הסדרתי אילון מאסק, ומוכרת בעיקר בזכות Dall-E 2, הבינה המלאכותית שמסוגלת ליצור תמונות לפי תיאור טקסטואלי שמזין המשתמש. עם זאת, זה רק אחד מכלים רבים שיצרה על בסיס בינה מלאכותית. מבחינת מיקרוסופט ,ההבטחה העיקרית של חברת המחקר היא תוכנת בינה מלאכותית ליצירת מחשבי-עד וייעול כוח מחשוב.
ההבטחה הזו גרמה למיקרוסופט להשקיע ב-OpenAI מיליארד דולר כבר ב-2019, במסגרת עסקת ענק שהפכה את ענקית המחשוב לספקית שירותי הענן הבלעדית עבור הבינה המלאכותית של הסטארט-אפ, שזקוק מאוד לכוח מחשוב בענן.
לפי The Information, לאחרונה ביצעה OpenAI מכירת מניות למשקיעים הקיימים בחברה לפי שווי כולל של 20 מיליארד דולר. הדבר מלמד עד כמה נחשבת החברה להבטחת ענק, בשוק שלפי חברת המחקר IDC, צפוי לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 18.6% עד 2026, אז יגיע לשווי כולל של 900 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה