כסף וצרכנות

ביטוח לאומי בבשורה משמחת: זו ההטבה החשובה שתמשך

המוסד לבטח"ל ומשרד הבריאות הודיעו תוספת טיפולים לנפגעי איבה, בעלי סימפטומים פוסט טראומטיים חמורים, שסיימו 36 טיפולים ואינם עונים על קריטריונים לקבלת לפחות 20% נכות נפשית זמנית/קבועה בביטוח הלאומי
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
משרד הבריאות והביטוח הלאומי מפרסמים קריטריונים למתן המשך טיפול מגשר עבור שורדי אירועי השבעה באוקטובר באזורי דרום הארץ ועוטף עזה וכן, שורדי מסיבות הנובה, הפסיידק והמידברן, זאת עד קבלת המענק לסיוע נפשי בהתאם להחלטת הוועדה הציבורית בנושא. 
משרד הבריאות והביטוח הלאומי מעדכנים כי שורדי אירועי השבעה באוקטובר באזורי דרום הארץ ועוטף עזה וכן, שורדי מסיבות הנובה, הפסיידק והמידברן שהם בעלי פחות מ-20% של נכות נפשית קבועה או זמנית בביטוח הלאומי וסיימו את מכסת 36 הטיפולים במסגרת נוהל חרדה, יוכלו לקבל טיפול אצל אותו המטפל למשך 12 טיפולים נוספים או עד סוף חודש דצמבר 2024 (המוקדם מביניהם). 

מטרת טיפול מגשר זה היא לספק מענה עבור הזכאים לכך שסיימו את מכסת 36 הטיפולים במסגרת נוהל חרדה ועד לקבלת המענק הרלוונטי לטיפולים נפשיים בהתאם להחלטת הוועדה הציבורית שעסקה בנושא. מתן טיפולים אלו יאושרו באופן פרטני על ידי משרד הבריאות והביטוח הלאומי, זאת לאחר שיעשה דיון בכל מקרה לגופו בועדת חריגים מטעם האחראי על הטיפול מטעם מרכז החוסן הרלוונטי ומתן המלצתו בנושא למשרד הבריאות ולביטוח הלאומי.
יודגש כי נוהל החרדה של ביטוח לאומי בשיתוף משרד הבריאות, מספק טיפול ממוקד טראומה בהיקף של עד 24 טיפולים, שהורחב במלחמת "חרבות ברזל" ל-36 טיפולים, ונועד למנוע תחלואה נפשית קבועה וממושכת על ידי סדרת טיפולים ממוקדת שאינה באה להחליף את מתן המענים הקבועים. על מנת לטפל פוסט טראומה כרונית, ניתן לפנות למרפאות טראומה רב מקצועיות, לקופות החולים או בהתאם לזכאות מהביטוח הלאומי או ממשרד הביטחון.
שר הבריאות, אוריאל בוסו: ""מאז השבעה באוקטובר משרד הבריאות פועל ביתר שאת להעניק מענה נפשי לכל מי שזקוק לו, ובפרט לאוכלוסיות הרבות שהיו מעורבות באופן ישיר בטבח, במסיבה ברעים וביישובי העוטף. שורדי הנובה,  צעירים שנחשפו למראות מזעזעים נמצאים כיום בשלבים שונים של עיבוד הטראומה שעברו. אנו מחויבים להמשיך ולספק להם תמיכה נפשית וליווי מקצועי ולכן החלטנו להרחיב את הטיפולים על מנת לתת להם מענה נפשי נוסף לו הם זקוקים. ראוי לציין כי משרד הבריאות פתח בשנה האחרונה מרכזי חוסן ומרפאות ייעודיות, לרבות עבור שורדי המסיבה, בנוסף לתגבור משמעותי של השירותים במערך בריאות הנפש בקופות החולים וצעדים נוספים. זאת על מנת לאפשר לנפגעי הטבח להתמודד ולהתחזק בנפשם".
שר העבודה, יואב בן צור: ״אנחנו פסע מציון יום השנה לשבעה באוקטובר ולאורכה אנחנו ממשיכים לכאוב וללוות את המשפחות השכולות ואת נפגעי פעולות האיבה. כדי להבטיח שהסיוע הנפשי יימשך ויינתן למי שזקוק לכך, גם במקרים שאחוזי הנכות לא עוברים את הסף הנדרש, הצלחנו להגיע לעמק השווה ולמצוא פיתרון בהארכת הטיפולים במרכזי החוסן. כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו וריפוי הנפש של נפגעי טרור היא מטרה נעלה וחשובה בהיבטי הערכי והאנושי בכל חברה מתוקנת״.
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "האנשים שנחשפו לזוועות ב-7.10 ונפגעו מהן עומדים לנגד ענינו וכפי שעשינו עד כה, אנחנו מחוייבים לספק עבורם מענה נפשי ורצף טיפולי עד ליישום המלצות הוועדה הציבורית שעסקה בנושא, זאת למול החשיבות לשמירה על מרכזי החוסן כמענה טיפולי ממוקד. 
חשוב לציין כי משרד הבריאות פועל לפני המלחמה, וביתר שאת לאחר אירועי ה-7.10 במסגרת התוכנית הלאומית לבריאות הנפש להרחבת המענים הנפשיים לציבור באמצעות הגדלת מספר המטפלים, הרחבה משמעותית של פעילות מרכזי החוסן, חיזוק מערך בריאות הנפש בקהילה ועוד, כאשר המטרה היא לחזק את מערך בריאות הנפש ולבסס אותו כמערכת ציבורית מותאמת וזמינה לכל אחד".
מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי, צביקה כהן: "בביטוח הלאומי עובדים מסביב לשעון כדי לתת מענה וליווי לנפגעי אסון השבעה באוקטובר והמלחמה כשלצערנו אנחנו עדיין בעיצומה.  הסיוע של הביטוח הלאומי ליותר מ-67 אלף נפגעי הטרור לא מסתכם רק בעזרה כספית אלא גם במעטפת טיפולית ונפשית של אגפי איבה והשיקום שלנו - וזאת מתוך הבנה שהאסון הזה אינו דומה לאסונות שחווינו בסדר גודל כזה במדינה. אנו שמחים שישנה הסכמה להארכת הטיפולים במרכזי החוסן למי שזקוק לכך ובטוחים שזה ייתן מענה ראוי והולם לנפגעי הטרור כשהמטרה העיקרית היא הליווי, המשענת והריפוי בשעה חשובה זו״
ד"ר גלעד בודנהיימר, מנהל האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות: "אנחנו רואים חשיבות רבה במתן מענה נפשי לכל מי שזקוק לו, ובפרט לאוכלוסיות שהיו מעורבות באופן ישיר באירועי התופת של ה-7.10, ומחויבים לנושא יחד עם משרדי הממשלה האחרים העוסקים בכך. תוספת הטיפולים לנפגעי האיבה שמיצו את מכסת 36 הטיפולים חשובה ותאפשר את המשך הרצף הטיפולי, זאת עד לקבלת המענק לסיוע נפשי בהתאם להחלטת הוועדה הציבורית בנושא.״
עו"ד אפרת אטון, מנכ"ל עמותת לב בטוח המעניקה טיפולים נפשיים לשורדי המסיבות: "אנו מברכים את משרד הבריאות והביטוח הלאומי שרואים את הצרכים של שורדי המסיבות להמשך ליווי ושימור הרצף הטיפולי, המסייע להם בתהליכי השיקום וחזרתם לשגרת החיים בצורה המיטבית. ההגדלה המבורכת בהיקף הטיפולים תאפשר להם המשך רצף טיפולי, ללא החלפת דמות טיפולית באמצע התהליך למשך עוד כחודשיים. עם זאת, אנו מפצירים מהממשלה, להסתכל קדימה ולייצר פתרונות ארוכי טווח שיאפשרו לשורדים לקבל טיפול למשך שנתיים, שיאפשר להם להתמקד בשיקומם ולהמשיך את הטיפול הנפשי המיטיב עימם, באופן נגיש, רציף ועקבי, מבלי להמשיך ולעסוק כל חודשיים בסוגיית היקף הטיפולים הניתנים להם.  הטיפול הנפשי הוא חמצן של ממש לשורדים בימים אלו, כשהמלחמה בשיאה, כשחבריהם שרקדו לצידם במסיבה עדיין חטופים בעזה וכשהם ממשיכים לחיות ולהתמודד עם הטראומה המורכבת באופן יום יומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה