קריירה ולימודים

בשורה אדירה לתושבי עוטף עזה? זה מתווה הפיצוי של מנהלת תקומה

ועדת הצעירים פנתה למנהלת התקומה בבקשה לאשר זכאות להגדלת הסיוע לצעירי הקיבוצים בעוטף עזה, באופן שיאפשר להם שכירות – דירה. יו"ר ועדת הצעירים, נעמה לזימי: "התוודענו לפערים המשמעותיים במענים שבמקבלים צעירים בקבוצות גיל שונות, כשהרציונל מאחורי הפרדת קבוצות הגיל אינו ברור"

מערכת ice | 
סיוע כלכלי (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדי ישראל)
ועדת הצעירים התכנסה היום (שני) בכדי לדון במתווה הפיצוי המוצע לצעירים תושבי עוטף עזה, ע"י מנהלת תקומה. יו"ר הוועדה, נעמה לזימי (העבודה), הדגישה את חשיבות היוזמה בפני הנוכחים בוועדת הצעירים ואמרה: "הנושא החשוב הזה הגיע כפנייה אל הועדה מצעירי קיבוץ בארי, אך רלוונטי כמובן עבור צעירי כלל הקיבוצים שנמצאים תחת מנהלת תקומה. מאז השבת השחורה של ה-7 באוקטובר, תושבי קיבוצי העוטף מפוזרים בכלל רחבי הארץ, חלקם בקהילות וחלקם באופן עצמאי.
בשל המחדל האדיר שפקד אותם, כשהמדינה הפקירה אותם לגורלם ולא הייתה שם ברגעים הקריטיים, מתחדדת ומתעצמת המחויבות של המדינה לעשות הכל כדי לשקם אותם ולענות על כל הצרכים שלהם עד אשר יוכלו לשוב הביתה. התוודענו לפערים המשמעותיים במענים שבמקבלים צעירים בקבוצות גיל שונות, כשהרציונל מאחורי הפרדת קבוצות הגיל אינו ברור", כך ציינה לזימי. 
כידוע, מנהלת תקומה נוסדה בכדי לשקם את יישובי עוטף עזה שנפגעו באופן משמעותי ב-7 אוקטובר. תחת אחריותה, המנהלת אחראית על 47 יישובים במועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ושער הנגב, וכן העיר שדרות. היא פועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות באזור ועם משרדי הממשלה וגופים נוספים.
המנהלת הוקמה לחמש שנים ותקציבה הראשוני עומד על כ-19 מיליארד שקל. נכון להיום, מנהלת תקומה מעניקה סיוע נרחב לצעירים זכאים לדמי כלכלה ושכירות. קבוצת גילי 21-26 מקבלת 1,600 שקל בחודש, סכום נמוך יחסית שלא מסייע לצעירים בשכירת דירה.
בעקבות כך, החליטו הנוכחים בוועדה כי יש להגדיל את הסיוע הכלכלי בהתאם לצעירים.  בעקבות כך, הוצע כי צעירי בארי, ניר עוז וכפר עזה ייהנו מתקציב נוסף בסך מיליוני שקלים, שלא נכלל בתקציבי השכירות והכלכלה של מנהלת תקומה. 
אביאל פנסאפורקר, ממלא מקום סגן ראש המנהלת, סיפר כי קיים שיחה עם הנהלות היישובים וצעירי העוטף, בכדי לדייק את הסיוע הנרחב שמעניקה המנהלת למען תושבי העוטף. 

לטענתו, ביחס לצרכים של הצעירים המנהלת מקפיאה את הגיל אלא מעדכנת אותו מעת לעת ועתידה לתת מענה גם לשאר הנושאים שעלו בדיון הזה ודיונים אחרים. כמו גם שיינתן מענה לצעירים בתקופת הביניים.
לצד זאת, הוא עדכן בהתקדמות התכנית האסטרטגית לבנות את יישובי העוטף יחד עם התושבים בתחומים רבים, בתיעדוף לישובים שנפגעו קשה יותר. 800 מיליון שקל תוקצבו לקול-קורא שפורסם בשבוע שעבר לפיתוח פיזי בישובים. 17 מיליון שקל הוקצו מידית לתכנון קווי התחבורה הציבורית בישובים, ולמעלה מ-100 מיליון שקל להפעלת קווי תחבורה ציבורית מתאימים לסביבה הכפרית.
הוועדה שבה על בקשתה להשוות את כלל הזכאויות של 18-26 - בדגש על גיל 21 ומעלה - לאלו של צעירים מעל גיל 26, או לפחות ליצור מנגנון נוסף מגיל 23, כדי לצמצם את הפער של 8 שנים בין גיל 18 לגיל 26, באופן שקוטע את הרצף שלהם להשתלב חזרה בקיבוץ ולשקם את חייהם. הוועדה מבקשת מהחשב הכללי ומהמנהלת לתקן את ההסתכלות באשר לגיל המוכר כ"יחידה כלכלית עצמאית" במתווה, שכן בקיבוצים גיל העצמאות צעיר משמעותית מאלו של צעירים ביתר יישובי הארץ. 
כמו כן, הוועדה פונה למנהלת לפעול מול הקיבוצים לאפשר זכאות להגדלת הסיוע לצעירים אלו באופן שיאפשר להם שכירות-דירה. רבים מצעירים אלו ובני משפחתם, מתקשים רגשית-נפשית לצאת לעבוד לאחר נוראות ה-7.10.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה