נדל"ן ותשתיות

קיבוץ בארי יקבל 350 מיליון שקל ממנהלת תקומה: יהפוך לאתר הנצחה?

חברי הקיבוץ רוצים להמשיך לגור בו ומבקשים להעתיק מבנים מסוימים מחוץ לקיבוץ לטובת הקמת אנדרטה. הפרויקטים הצפויים: הקמת תשתיות, מיגון ואזורים ציבוריים. בנוסף עתידים להיות מוקמים בתים מיוחדים עבור תושבים שביתם ניזוק והם אינם מסוגלים לחזור למיקומו המקורי
מערכת ice |  4
קיבוץ בארי לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אדי ישראל)
מלאכת שיקום הצפון והעוטף היא פעולה שתמשך, על-פי ההערכות, זמן רב. אתמול (ראשון) פורסם כי מנהל תקומה הכריז על תקציב השיקום של קיבוץ בארי, שנפגע באופן חמור במיוחד במהלך אירוע ה-7 באוקטובר. הקיבוץ מאז הפך למעיין "סמל" גם בגלל מספר הקורבנות והחטופים הגבוה וגם בשל העובדה שהתחקיר הצבאי הראשון שפורסם עסק בו. התקציב של קיבוץ זה צפוי להיות התקציב הגדול ביותר שיקבלו היישובים שנפגעו במלחמה ונמצאים בתחום אחריותה של מנהלת התקומה שקמה בעקבותיה. 
על-פי דיווח ynet הקרן אישרה תקציב של 350 מיליון שקל עבור הפרויקט. החברה שתוביל את הפרויקט עוד לא נקבעה, אך על-פי הדיווח נראה כי הקיבוץ צפוי להכריז על החלטתו בעוד שבועיים. כחודשיים לאחר מכן יגיש הקיבוץ את תכניות הבינוי הסופיות. על הפרק: הקמת שכונה חדשה אליה יוכלו לעבור תושבים שהבית שלהם נהרס או ניזוק במהלך המתקפה ואינם רוצים לחזור לבית המקורי. התושבים הדגישו כי הם לא מעוניינים להפוך את הקיבוץ לאתר הנצחה, אלא לשמר את האופי שלו. 
מעבר לשיקום הקיבוצים והישובים שבאחריות מנהלת התקומה, צפוי האזור הדרומי בארץ להתחדש גם במקומות נוספים. כך למשל, נודע כי אופקים החלה במספר פרויקטים רחבי היקף. אחת מהשכונות שצפויה לקום עתידה להיות גדולה במיוחד ולהיות, למעשה, "עיר בתוך עיר" באופקים הדרומית. 
בסך הכל הוכרו 500 בתים להריסה בתוך 10 ישובים. הנזק הישיר של מס הרכוש עומד על 250 מיליון שקל. המדינה, לעומת זאת, העריכה את הנזק ביותר ממיליארד שקל. הפער משקף את הצורך להקים מבני קהילה, תשתיות, מיגון נוסף וצורכי קהילה שונים. בנוסף צפויים להיות מוקמים מגרשים חדשים להרחבת הישוב והקמת 15 בתים בבעלות הקיבוץ שיושכרו בשכ"ד נמוך יותר על ידי הקיבוץ.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עוד יד ושם עוד מוזאון השואה
    עם כל הצער והכבוד 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דור שני של ניצוליי שואה. קיבוץ עשיר 350 מליון לחלק ל80 משפחות . עוד שטחים לבן ממשיך נשמע אגיוני. שחיתות
    סגור
  • 2.
    אני רוצה להבין: הקרקע קיימת תשתיות קיימות ו 350 מיליון?
    סתם אחד 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בתים של קמה שתיים שחלקם בני 60 שנה? תבנו בתקציב 4 קומות והדירה הנוספת לזוגות צעירים מחוץ לקיבוץ בשכירות הגיונית. מישהו כאן "סוחט את הלימון"?
    סגור
  • 1.
    העיקר שיתחילו לזוז שם במנהלת תקומה
    גדעון 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למרות הקשיים, חייביםנלהתחיל לשקם מה שיותר מוקדם. השיקום הפיזי הוא מרכיב חשוב גם בשיקום הנפשי. משיכת הזמן הממשלתית בדרום ובצפון היא עוד מחדל של 8.10.23.
    סגור
  • עגלה
    מלפפון אתה 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתוק כבר טמבל חפש אתה וקיבוץ בארי ביחד מי ידפוק אותכם עוד קיבוצניק טמבל
    סגור