בארץ

הכשלים, התגובות והקריאה המפתיעה לוועדת חקירה: התחקיר על בארי

המסמך שסוקר את התנהלות צה"ל במהלך אירועי ה-7 באוקטובר בקיבוץ. על-פי הכתוב -משעות הבוקר עד הצהריים לא נכנסו חיילים לקיבוץ. באותו יום מתו 101 תושבים, נחטפו 32 ו-11 מהם עדיין בני ערובה בעזה. שר הביטחון: "צריך לבדוק את כולנו"
מערכת ice | 
קיבוץ בארי לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אדי ישראל)
אתמול (חמישי) פורסם תחקיר צה"ל בנוגע להתרחשויות בבארי במהלך ה-7 באוקטובר. ההודעה על פרסום התחקיר התקבלה בתגובות מעורבות. למרות שתושבי בארי הבהירו כי מדובר בתחקיר חשוב שעוזר לפזר מעט את הערפל סביב מה שהתרחש בקיבוץ במהלך מתקפת הפתע של חמאס, הם עדיין דורשים תשובות לגבי שאלות רבות. 
התחקיר מאשר כי לא בבארי לא היו כוחות צה"ל משעות הבוקר ועד שעות הצהריים, למרות שבשעות אלו מחבלי הנוחבה פעלו ורצחו 101 מחברי הקיבוץ וחטפו 32 אזרחים, 11 עדיין נמצאים בשבי בעזה. צוות שלדג שהגיע בשעות הבוקר לשער הקיבוץ ונלחם, בסביבות השעה 10:00 נסוג הכוח לכיוון השער. כוחות צה"ל לא נכנסו לקיבוץ עד השעה 13:00. בנוסף בוחן התחקיר את האירועים שהתרחשו "בבית של פסי", אירוע בו היו שבויים בני ערובה בפנים ומחוץ לבית. 
התחקיר מתאר גם את כשלי המודיעין והכשלים בפיקוד הגבוה וגם התנהלות בעייתית בשטח - בחלק מהמקרים פינוי חיילים פצועים חיילים לפני אזרחים, לא סייעו לאזרחים במיגון ועוד. בצל פרסום התחקיר, קרא שר הביטחון יואב גלנט להקמת ועדת חקירה. "ועדת חקירה צריכה להיות אובייקטיבית ולבדוק את כולנו", אמר במהלך נאום בטקס סיום קורס קצינים. עוד מציין התחקיר שפורסם את האומץ של חברי כיתות הכוננות ותושבי הקיבוץ וכן של הלוחמים שנלחמו באומץ בקרב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה