דיגיטל וטק

חיזוק לכיתות הכוננות: זה הציוד החדש שיחולק לצוותים

בצל החשש ממתקפה בגבול הצפון ובהמשך לתהליכי הפקות לקחים מאירועי ה-7 באוקטובר מתמשכים מהלכי החימוש והציוד בישובים השונים. מסתמן: 6,000 מכשירי קשר מיוחדים חדשים ועוד אלפים יתווספו בהמשך כחלק מהסכם עם המדינה. גם הקרנות תומכות ומספקות, בין השאר: רכבים ממוגנים
מערכת ice |  1
כיתת כוננות (צילום המשרד לביטחון לאומי)
כחלק מתהליך הפקת הלקחים אחרי אירועי ה-7 באוקטובר ומתקפת הפתע של חמאס, נמשכים המהלכים לציוד כיתות הכוננות בישובים השונים. כעת, עסקה חדשה שנחתמה אמורה לספק 6,000 מכשירי קשר חדשים עבור כיתות הכוננות, בהמשך יסופקו אלפים נוספים.
מדובר במכשירי קשר חכמים הפועלים על גבי רשת הסלולר ועושים שימוש במערך התקשורת החכמה "איזי טוק טוק" של חברת YTcom. החברה חידשה למעשה את החוזה שלה עם המדינה והיא מספקת מערכות תקשורת חכמות גם לגופים רשמיים שונים כמו המשטרה ומכבי האש. 
המערכת החכמה מחברת באופן ישיר בין חברי כיתות הכוננות לכוחות ההצלה, במטרה לאפשר תקשורת בטוחה ומהירה. במסגרת מכרז החשכ"ל ניתן לספק מכשיר דואלי שבאמצעותו ניתן לקיים קשר ישיר ללא תלות ברשת הסלולרית הציבורית שמאפשר שידור מצוקה חכם למערכת הפועלת כעמדת שליטה ראשית לכל מכשירי הקשר של הארגון. 
מהלך חימוש וציוד כיתות הכוננות נמשך גם על ידי גורמים פרטיים וקרנות. כך למשל, קרנות פרטיות סיפקו לכיתות כוננות ברחבי הארץ רכבים ממוגנים. הצורך לציוד ומערכת קשר מתגבר בעקבות החשש הגובר מפני מלחמה כוללת עם לבנון. במקרה של פגיעה ברשתות החשמל תקשורת מהירה תהיה חשובה במיוחד ואולי תאפשר החזרה מהירה יותר של שירותים חיוניים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפקת לקחים אמיתית קניית קשר רדיו שמשדר עצמאית ולא סלולר
    אין שכל יש דאגות 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכשיר קשר מבוסס אינטרנט סלולרי (עם כרטיס סים) לא יעבוד כשתשתית הסלולר תקרוס בזמן חירום מרוב עומס ו/או מחבלה, כפי שקרה לכיתות הכוננות ב7.10 בעוטף. נראה שפקידי ממשל שלא מבינים בביטחון ובתקשורת, לא עשו שיעורי בית ומכרו אותנו בשביל הצעה זולה. ניפגש בועדת החקירה הממלכתית של 7.10 דור 2.
    סגור