תקשורת ומדיה

משה גפני נכנס בנעמה לזימי: "הפצת שנאה כנגד ציבור מוסיפה מכאוב"

חה"כ משה גפני תקף את חה"כ נעמה לזימי, לאחר שזו הוציאה הודעה לתקשורת בנושא עיכוב שכר המורים והמורות בחינוך העצמאי. חה"כ משה גפני: "אני מבין שלצרכי תקשורת, הפצת שנאה כנגד ציבור, מוסיפה קהל. אך בימים קשים אלה, היא גם מוסיפה מכאוב. הייתי מציע שלהבא תלמדי את העובדות בטרם תפיצי שמועות"

מערכת ice | 
ח"כ נעמה לזימי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
חה"כ משה גפני (דגל התורה) פרסם מוקדם יותר היום (שישי) ציוץ זועם במיוחד ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) ובמסגרתו מתח ביקורת חריפה על חה"כ נעמה לזימי (העבודה), בעקבות המכתב ששיגרה אמש (חמישי) לממונה על אגף התקציבים והחשב הכללי בנושא עיכוב שכר המורים והמורות בחינוך העצמאי. 
חה"כ גפני שיגר לחברת הכנסת לזימי מכתב ובו הביע ביקורת חריפה על התנהלותה בנושא שכר המורים בחינוך העצמאי. "השתוממתי אתמול לקרוא באמצעי תקשורת שונים דבר מכתבך, שעניינו בנושאי ועדת הכספים, אך אני איני מכותב לו אף לא בהעתק. לאחר שחזרתי וקראתי אותו, הבנתי מדוע לא צירפת אותי כמכותב, שהרי אף אחת מהעובדות המצוינות בו אינה נכונה", כך כתב חה"כ גפני במכתב שנשלח ללזימי. 
בהמשך דבריו, עקץ חבר הכנסת ממפלגת דגל התורה את חברת הכנסת לזימי: "לו היו מתנהלים כך דיוני ועדת הכספים, שאת חברה בהם, ושותפה לא אחת לקבלת החלטות בה, אני מניח שהיה כאוס. אך אני מבין שכחברת כנסת את מעדיפה להוציא הודעה לתקשורת גם אם כל העובדות והנתונים בה הם בגדר פרסומת בלבד".
לאחר שציין כי הוא "מכבד את הציבור כולו", כתב חה"כ גפני כי הוא החליט להעמיד את הדברים על דיוקם והוסיף: "אני תקווה שבהשתתפותך בדיוני הוועדה הבאים, תלמדי את החומר בטרם תעשי תקשורת". זעמו של חה"כ גפני על התנהלותה של חה"כ לזימי, בטענה כי זו מיהרה לפרסם את הפרטים לתקשורת, לא פסק.
במכתב שהעביר לחברת הכנסת לזימי ופרסם ברשת החברתית X לעיני העוקבים, הסביר חה"כ גפני את המצב העגום של המורים בחינוך העצמאי, אשר נוצר כתוצאה מתקלה של משרד האוצר. 
"בשנת 2014 הייתה תקלה במשרד האוצר ובטעות לא הועברו כספי המיסים של המורות לרשות המיסים. הן קיבלו את שכרן כשהוא לאחר המס, אך המס לא הועבר מכיס אחד של המדינה, הלא הוא אגף תקציבים והחשב הכללי לכיס אחר של המדינה, הלא היא רשות המיסים. תחילה הובטח כי התקלה תתוקן; אך הזמן נקף ולחובת המורות נצבר חוב במס אף שאין הן המעסיק החב בניכוי במקור".
בעקבות כך, חה"כ גפני מספר כי בשנה האחרונה הוחלט ברשות המיסים שצריך לעקל את שכר המורות בשל החוב. לטענתו, לא אלו לא יצרו את התקלה והן אף לא היו מעורבות בה, אלא מי שאחראי לאותה תקרית הם משרד האוצר ורשות המיסים. 
בעקבות כך, פנה חה"כ גפני לחה"כ לזימי וסיכם את דבריו: "פתרון התקלה אינו קשור לאף העברה תקציבית, וחוסר התקינות היחיד הוא בכך ששכר המורות מעוקל בשל תקלה של משרד האוצר שאין להן שום קשר אליה. אני מבין שלצרכי תקשורת, הפצת שנאה כנגד ציבור, מוסיפה קהל. אך בימים קשים אלה, היא גם מוסיפה מכאוב. הייתי מציע שלהבא תלמדי את העובדות בטרם תפיצי שמועות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה