כסף וצרכנות

מהפכה בקניות בסופרמרקטים בישראל: זו האפליקציה שתוזיל לכם

אפליקציית CHP להשוואת מחירים ברשתות השיווק שאידיאלית לימים טרום החגים, בהם הקניות גדלות באופן משמעותי, יוצאת אל הדרך
מערכת ice | 
סופרמרקט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בהתאם לחוק המזון אשר נחקק ב-2014, במטרה להגביר את התחרות באופן ספציפי בענף המזון ובתחום מוצרי הצריכה, לשם הפחתת המחירים לצרכנים. החוק קובע בין היתר גם את שקיפות המחירים, החליט משה דולב מתמטיקאי ומתכנת להקים את אפליקציית CHP  שנוצרה לצורך השוואת מחירים במבחר רשתות השיווק באמצעות ברקוד של  המוצר או באמצעות שם המוצר.
הרעיון לאפליקציה  נולד מהתחושה  שלפני הקנייה השבועית  הגדולה, חשוב לדעת היכן המחירים הזולים ביותר והמשתלמים  ולשם כך מיועדת  האפליקציה. בימים  אילו נוספו לאפליקציה שלל פיצ'רים' , היא משלבת  בין 5 ל-10 מיליון רשומות שמתחדשות בכל יום, מצליחה לעבד רמות מידע עצומות, מאתרת, מעלה מעבדת ומנגישה את המידע.

האפליקציה  מאפשרת  יצירת רשימה קבועה של כל המצרכים והמוצרים שאנו קונים, דרך רשימה זו הכי נוח לייצר את הרשימה השבועית כל שבוע ע"י מעבר  על כל המוצרים בבית טרם היציאה לרשתות השיווק. כמו כן מאפשרת  יצירת רשימה שבועית אליה אנו מכניסים בכל שבוע את המצרכים שניתן להשלים בבית. ניתן לשתף את הרשימה עם מישהו אחר מבני הבית בתנאי שגם לו יש את האפליקציה.
מעקב  שוטף אחרי מבצעים, מסמנים את המוצרים הקריטיים ביותר ומקבלים התראות לנייד ברגע שאחת הרשתות עולה עם מבצע עליו. חלוקה עפ"י מחלקות- הרשימה מסודרת לפי מחלקות ברשתות השיווק וזאת כדי למנוע סיבובים מיותרים בתוך החנות, בין מחלקה למחלקה. השוואת מחירים כוללת בין כל המוצרים ברשימה שחופפים בין החנויות השונות. האפליקציה משווה מחירים ברשתות השיווק המובילות וברשת סופרפארם, בי, גוד פארם ואינה כוללת מכולות שכונתיות. 
חשוב גם לציין שהאפליקציה אושרה לשימוש ע"י הדרן לציבור הדתי והחרדי. האפליקציה מיועדת לאילו אשר משתדלים לנהוג בתבונה ולחשב צעדים מראש, מתאימה מאוד לימים שלפני החגים , בהם עורכים קניות  "גדולות" .האפליקציה מאפשרת בדיקת מחירו של כל מוצר הקיים בשוק , בכל אחת מרשתות השיווק המובילות באזור מסוים ובאופן הזה, לבחור את המקום האולטימטיבי לעריכת הקניות.
חשוב לציין שהמחירים באפליקציה מתעדכנים  ומשתנים אחת לכמה שעות , דבר שמחייב את כל הרשתות. המקור לנתוני המחירים המוצגים הוא מפרסומי הקמעונאים. השימוש באפליקציה  מיועד לציבור הרחב ולפיכך האפליקציה הוקמה ללא מטרת רווח. שמה של האפליקציה מקורה בביטוי האנגלי  CHERRY PICKERS, קוטפי דובדבנים, אנשים שעוברים מחנות לחנות ובכל אחת קונים רק מה שבמבצע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה