כסף וצרכנות

המחירים בסופרמרקטים בישראל יירדו? "בישראל אין תחרות"

?דוד ביטן אמר בכנס 'מה שטוב לאירופה' שאירח איגוד לשכות המסחר: "בישראל אין כמעט תחרות. התחרות היחידה היא מי מעלה יותר מחירים. לצערי הממשלה לא נאבקת בזה מספיק מהר"
מערכת ice | 
סופרמרקט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בכנס מה שטוב לאירופה, טוב לישראל שנערך הבוקר (שני) על ידי איגוד לשכות המסחר בחסות משרד הכלכלה התעשייה, נערכה שיחה אחד על אחד של שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר עם יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ דוד ביטן.
בהתייחסות למדד המחירים לצרכן, אומר יו"ר ועדת הכלכלה: "אני חשבתי שהמדד יהיה גבוה יותר עכשיו. אני מסתכל על המדד של מי שהולך לקנות בסופר ושם זה יותר מ-3.6%. חוק מה שטוב לאירופה טוב לישראל חשבו משני היבטים. ראשית, רגולציה. זה רפורמת התקנים. ודבר שני, שהמחירים ירדו כפי שהבטיחו לנו. אני מאמין שהמחירים יירדו עם הזמן כתוצאה מזה".

בנוגע לרפורמת מה שטוב לאירופה, טוב לישראל, מציין ח"כ ביטן: "אנחנו נזמן עוד מספר חודשים ישיבה ונעקוב אחר התפתחות הרפורמה. החוק כפי שהובא לוועדה לא היה שלם ומאוד מחורר. כי הרבה תקנים לא היו צריכים לבוא לידי ביטוי ברפורמה. יש הרבה תקנות וחוקים שבעצם סותרים את הרגולציה באירופה. תיקנו את החוק תוך כדי".
"הרפורמה הנכונה לעשות היא רפורמת שיווק. אם המוצר מדף בברלין אין בעיה להביא לישראל. את זה הרגולטור של משרד הכלכלה לא יכול ללכת על זה כי אין מספיק ידע וכוח. זו הרפורמה הבאה. אחרי שיהיו תיקוני חקיקה ותקנות ויעשו את זה – יעשו רפורמת שיווק. הייתה התנגדות של משרדי ממשלה אז עיכבנו את זה אבל יצטרכו את הרפורמה הרחבה של השיווק".
בנושא התחרות בישראל: "בישראל אין כמעט תחרות. התחרות היחידה היא מי מעלה יותר מחירים. צריך ליצור תנאים של תחרות כדי שירדו המחירים. צריך לעשות את זה בהרבה תחומים. צריך לעבוד על יוקר המחיה בהרבה תחומים ומהר. לצערי הממשלה לא עושה את זה מספיק מהר. יש תחומים שכן עובדת ויש שפחות ורואים שהמחירים רק עולים".
בנושא הטייס האוטומטי שמוחל, קובע ח"כ ביטן: "אחת הבעיות המרכזיות שהכול נהיה אוטומטי. החלב והלחם המפוקח, דלק אוטומטי. הכול אוטומטי. לשרים אין כמעט השפעה על העלאת המחיר כי הכול נהיה אוטומטי וצריך להפסיק עם זה. מע"מ דיפרנציאלי – בוא נשווה את עצמנו לOECD, שם הוא 8% , אצלנו הוא 17% ועוד מעט 18%. צריך להראות לאוצר שזה לא הולך ככה".

צילום אירית ויינשטיין
בנוגע לכוונתו של יו"ר ועדת הכלכלה במושב הבא כדי לצמצם את יוקר המחיה: "ועדת הכלכלה היא לא הממשלה. הסמכות בידי השרים. יש לנו השפעה בפיקוח על הממשלה. אנחנו יכולים לעשות אבל צריך שת"פ עם השרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה