בארץ

"מה שטוב לאירופה טוב לישראל": הרפורמה החדשה אושרה

ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה אישרה פה אחד: התקינה האירופית תחול באופן אוטומטי ותגבר על כל תקן ישראל. המשמעות - הוזלה של עשרות מוצרי צריכה. רה''מ נתניהו: " שכבות של בירוקרטיה שאנחנו רוצים לתקן"

דורון בלוך |  1
ניר ברקת (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה אישרה היום (חמישי) פה אחד כי התקינה האירופית תחול באופן אוטומטי ותגבר על כל תקן ישראלי המשמעות הנגזרת מכך היא הוזלה של עשרות מוצרי צריכה, כגון: חיתולים, אבקות כביסה, נוזל ניקוי כלים, מחשבים, ניידים ומוצרי צריכה יום יומיים נוספים. בנוסף, החקיקה תאפשר ייבוא של עשרות מוצרי צריכה  וכן תבטל מגבלות קיימות על השימוש במוצרים הללו בענף הבניה, התעשייה וענפים נוספים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בוועדה: ״הממשלה הזאת העבירה חוק היסטורי, שמה שטוב לאירופה טוב לישראל. זה אומר שבמזון ותמרוקים ובדברים אחרים - בעצם פתחנו את השוק. עשינו את זה גם בתחומים אחרים, אבל יש חור, יש לאקונה. אלו שכבות שכבות של בירוקרטיה במהלך השנים שאנחנו רוצים לתקן אותן עכשיו בתהליך שאנחנו נקדם כדי לאפשר ייבוא מוצרים לתינוקות, מוצרי חשמל וייבוא מוצרים אחרים, שיוכלו גם להיות מותקנים במדינת ישראל. כמובן התחרות תוריד מחירים בתחומים רבים נוספים. אני מודה לשרים על המאמץ שהם עושים כדי לאחד את הממשלה למען קיצוץ הבירוקרטיה שעולה לאזרח כסף ומכבידה על הכיס של אזרחי ישראל״.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר: "הממשלה עושה היום צעד נוסף ומשמעותי לעבר מימוש רפורמת ״טוב לאירופה טוב לישראל״. אני שמח שוועדת השרים קיבלה את עמדתי להפוך את החוק לכזה שיחול על כל התקינות הקיימות באופן אוטומטי, למעט תקינות שיפורטו ספציפית ככאלה שמחויבות בהחרגה. כפי שאמרתי פעמים רבות, המאבק ביוקר המחיה הוא מאבק מבני שמחייב אותנו לתקן נורמות מעוותות שהתקבעו בישראל במשך שנים רבות והנציחו את הריכוזיות ואת שליטת המונופולים בשוק".
שר הכלכלה ניר ברקת אמר: ״אנחנו עושים היום צעד משמעותי נוסף בדרך להשלמת המהפכה הכלכלית מהגדולות שידעה מדינת ישראל. מהפכת מה שטוב לאירופה טוב לישראל תפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית שתוריד מחירים. הרפורמה מביאה בשורה אדירה לאזרחי ישראל כך שכל משפחה תוכל לחסוך 500 ש״ח בחודש ו-6,000 ש״ח בשנה. אנחנו למעשה פותחים את ישראל לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה, בלי חסמים, בלי תקנים מיותרים ובלי שליטה של המונופולים והקרטלים. אנחנו עושים יחד היסטוריה״.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוצרי יבוא בארץ מתיקרים מיד בהגעתם, לעומת אירופה זולים (ל"ת)
    דינה 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור