בארץ

ברקת בהודעה דרמטית: "אתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא"

השר ניר ברקת הודיע כי הוא מתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא היום, ובמכתב לראש הממשלה דרש מספר עקרונות יסוד שלטענתו צריכים להיות כלולים בחקיקה, בהם גיוס המגזר הערבי והכרה בלומדי התורה
דורון בלוך | 
ניר ברקת (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
שר הכלכלה ניר ברקת (הליכוד) הודיע היום (רביעי) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא כיום, ודורש 'שינוי מהותי בחוק הגיוס טרם אישורו בכנסת'.
בהודעתו אמר ברקת ״הודעתי לראש הממשלה אחרי ההצבעה הטכנית על הרציפות - כי אתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא בהצבעות הבאות, יחד עם ח״כים נוספים מהליכוד. כדי לנצח במלחמה צה״ל צריך עוד חיילים. בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה. כקצין בצנחנים שהוביל לוחמים לקרב תוך סיכון חיים, אני מצדיע ללוחמי צה״ל ומתחייב להיות ראוי להקרבה ולמסירות הנפש שלהם״.
השר ברקת מפרט במכתבו את העקרונות הנדרשים לטענתו 'למימוש חוק גיוס ראוי שיקבל את תמיכתו ותמיכה של רוב העם בישראל'. בין עקרונות אותם הוא מבקש, נמצאת הדרישה  לשירות לכלל תושבי המדינה, אשר במכתבו נכתב כי "החקיקה חייבת לחול על כלל תושבי המדינה כולל המגזר החרדי והערבי". לצד זאת, דרש ברקת גם כי החוק יכלול 'הכרה בלומדי התורה' וכן 'התאמת מסלולי השירות לאורח החיים של המגזר החרדי ולמגזרים אחרים'.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה