מינויים

חסר ניסיון רלוונטי? המינוי החדש של ברקת

הממשלה אישרה את הצעתו של שר הכלכלה והתעשייה למנות את יעקב (קובי) זריהן לממונה החדש על הגנת הצרכן והשכר ההוגן. לזריהן עבר מקצועי ארוך במשטרה ובתחום המודיעין. מבקרים נוספים התנגדו להחלטה בשל מעורבותו הקודמת בחקירות נתניהו
מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום יונתן זינדל/פלאש 90)
הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את החלטתו של שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת למנות את יעקב (קובי) זריהן לממונה החדש על הגנת הצרכן והשכר ההוגן. זריהן כיהן בעבר בתפקידים משטרתיים ומדיניים. הוא בעל תארים אקדמיים בלימודי המזרח התיכון ומשפטים.
בתגובה לאישור המינוי מסר שר הכלכלה והתעשייה: "הבחירה בקובי מבוססת על ניסיונו הרחב והמוכח בתחום המודיעין והחקירות. זריהן שירת במגוון תפקידים בצה"ל ובמשטרה, מה שמעניק לו יכולת ייחודית לנהל את רשות הגנת הצרכן באופן מקצועי ואפקטיבי. אני סמוך ובטוח כי קובי יוביל תהליכי שינוי והבאת תוצאות מובהקות בקידום מנגנוני הגנת הצרכן ושוק הסחר ההוגן בישראל". 
מינויי של זריהן נתקל, גם בעבר, בביקורת ציבורית נרחבת. בעיקר בשל העובדה שרבים מאמינים כי ניסיונו המקצועי אינו רלוונטי למילוי תפקידו. מינויי של זריהן התקבל לאחר שתפקיד הממונה על הגנת הצרכן וסחר הוגן לא אויש במשך כשנה. עמותת "הצלחה" הגישה בקשה לעצור את המינוי, אך לא נענתה. שמו של זריהן נקשר גם לחקירות נגד ראש הממשלה נתניהו, שלא השתתף בהצבעה אמש. 
זריהן עצמו מסר בהודעה לתקשורת בעקבות המינוי: "אני גאה ונרגש לקבל את התפקיד החשוב הזה. מודה לשר הכלכלה, ניר ברקת, ולמנהלי משרד הכלכלה על האמון שנתנו בי. בכוונתי לפעול בנחישות למען זכויות הצרכנים בישראל ולהבטיח שוק סחר הוגן ושקוף עבור כל אזרחי המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה