בארץ

מבקר המדינה לבג"ץ: "ראש הממשלה מונע ביקורת על הדרג המדיני"

מבקר במדינה מתניהו אנגלמן הגיש לבג''ץ בקשה דחופה, בטענה שראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לשתף פעולה עם הביקורת על תפקוד הדרג המדיני טרם פרוץ המלחמה
דורון בלוך | 
מתניהו אנגלמן (צילום מסך חדשות כאן 11)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיש היום (שלישי) בקשה דחופה לבג''ץ לאחר שלטענתו של המבקר  צו הביניים שהוציא בג"ץ לעצירת הביקורת על צה"ל ושב"כ מנוצל לרעה על ידי לשכת רה"מ. על כן, שיגר את לבג''ץ את הבקשה הדחופה בטענה שראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לשתף פעולה עם הביקורת על תפקוד הדרג המדיני טרם פרוץ המלחמה.
במכתב ששיגר משנה למנכ"ל משרד מבקר המדינה לראש הסגל של רה"מ, נטען כי בניגוד לצו הביניים שהוציא בג"ץ לאחרונה, ואשר הורה על עצירת הליכי הביקורת בצה"ל ובשב"כ בלבד - לשכת ראש הממשלה מנצלת לרעה את ההחלטה כדי למנוע ממבקר המדינה לעיין במסמכים הנוגעים לדיונים שקיים נתניהו עם גורמי מערכת הביטחון בשנים שקדמו למלחמה.
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר על הנושא: "מדובר בניצול ציני ופסול של החלטת בית משפט, אשר משהה את הביקורת בצה"ל ובשב"כ משיקולים ביטחוניים, לטובת התחמקות של גורמים מדיניים מביקורת של מבקר המדינה. זאת, מתוך שיקולים ותרגילים פוליטיים ופסולים. התנועה לאיכות השלטון טענה מתחילת הדרך שמעמדו של המבקר וסמכויותיו שמורות לו ואין לפגוע בהן, אך במציאות הביטחונית הנוכחית והמורכבת יש להתחשב בהפרעה ללחימה אשר עולה מתוך הכוחות בשטח וקיבלה ביטוי בתגובת המדינה לעתירה. אכן, המנגנון המתאים ביותר לחקור את אירועי השבעה באוקטובר הוא ועדת חקירת ממלכתית, אך אין לעשות שימוש פסול בהחלטות בית המשפט על מנת למנוע ממבקר המדינה לבצע את עבודתו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה