משפט

היועמ"שית לרה"מ נתניהו: להקים ועדת חקירה ממלכתית - עכשיו

במכתב ששיגרה בהרב מיארה לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבה כי יש לפעול להקמת ועדה לחקר אירועי המלחמה ומחדל ה-7 באוקטובר. היועמ"שית הדגישה כי על הממשלה להימנע מלהתערב בהרכב הוועדה. במכתבה ציינה: "אין לעכב את ההחלטה, נוכח הדחיפות שבהתמודדות עם הסיכונים במישור הבינלאומי"
מערכת ice |  1
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פנתה אמש (יום חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למנות ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה ומחדל ה-7 באוקטובר בהקדם. היועמ"שית הדגישה כי על הממשלה להימנע מלהתערב בהרכבה של הוועדה או לנסות להשפיע על אופייה. 
"ועדת חקירה ממלכתית היא המנגנון החוקי המתאים לבחינת סוגיות בהיקף ובמידת החשיבות הלאומית של אירועי מלחמת חרבות ברזל", ציינה בהרב מיארה. "ועדת חקירה ממלכתית היא האמצעי המיטבי להתמודדות עם הסיכונים הנוכחיים במישור המשפטי הבינלאומי, אשר אם יתגשמו עלולים להביא לפגיעה משמעותית באינטרסים של המדינה - וכמובן בראש הממשלה ובשר הביטחון באופן אישי". 
"נוכח הדחיפות שבהתמודדות עם הסיכונים במישור הבינלאומי, עמדתנו המקצועית היא שאין לעכב את ההחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה, ויש להקימה בהקדם", הדגישה. "ניתן יהיה לכלול בכתב המינוי של ועדת החקירה הממלכתית הוראה שלפיה תינתן עדיפות לפרסום מוקדם של מסקנות הנוגעות להיבטים הנבחנים כעת על-ידי ערכאות בינלאומיות. כן ניתן לבקש מוועדת החקירה לאפשר לכלול בדיונים שיתקיימו בהקשר זה מומחי משפטי בינלאומי זרים אשר יסייעו לה".
היועמ"שית הדגישה במכתב כי "מצב שבו הרשות המבצעת היא שממנה את המנגנון שאמור לבדוק את פעולתה ואת התנהלות ראשיה - יחטיא את המטרה. ישנה חשיבות בהפעלה של מנגנון הקיים בדין, להבדיל מיצירת מנגנון ייעודי חדש, שעלולה להיתפס ככזו שנועדה להבטיח תנאים אופטימליים לגורמים הנבדקים".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בואו נראה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו נראה אם בליכוד פועלים לפי החוק ומקימים ועדת חקירה כדי לבדוק כשלים,או שראשי הליכוד יפרשו כדי לא לקבל אחריות על הכישלון ב-7 באוקטובר!!!!
    סגור