בארץ

משפחות נרצחי המסיבות: "דורשים ועדת חקירה ממלכתית עכשיו"

לאור התעלמות המדינה ממשפחות נרצחי המסיבות, הוקם מטה עצמאי בשם "פרחי המסיבות" הפועל למען השגת זכויות לבני המשפחות שאיבדו את יקריהם והקמת ועדת חקירה ממלכתית. "אף אחד לא לוקח אחריות", אמר אב ששכל את בתו במסיבה
מערכת ice |  5
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
על רקע הביקורת העזה כנגד הממשלה בנוגע לטיפול הלקוי במשפחות נרצחי מסיבות ה-"נובה" ו-"פסיידאק", הושק היום מטה חדש בשם "פרחי המסיבות" שתפקידו הוא לדרוש סיוע וזכויות מהמדינה עבור כל בני המשפחות. "לא נצליח לקום מהחושך לבד, די לטיוח מחדלים", מסרו נציגי המטה.
לראשונה מאז אירועי ה-7 באוקטובר, התכנסו משפחות נרצחי המסיבות היום (שני), במלון דיוויד אינטרקנטיננטל בתל אביב למען השקת המטה החדש. למפגש ההקמה הגיעו מעל ל-200 משפחות שכולות שחברו יחד באופן עצמאי לאור ההתעלמות הממושכת של המדינה מצרכיהם.
מטה פרחי המסיבות דורש מהמדינה הכרה בזכויות מותאמות לאחים של נרצחי המסיבות, הנאלצים לנשוא בעל כורחם בנטל העיקרי של שיקום המשפחה. עוד הם דורשים שקיפות ומידע בנוגע למה שעבר על יקיריהם ברגעיהם האחרונים, וכמובן – הקמת ועידת חקרה ממלכתית באופן מיידי.
בין הנואמים הרבים במפגש היו ארז צרפתי, אביה של רון צרפתי ז"ל, קצינה בחיל האוויר אשר נרצחה במסיבת הנובה. בנוסף, נאם גם אייבי מוזס, אב שכול ויו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה.
"ב-7.10 נרצחו 350 פרחי מסיבות שהלכו לחגוג את החיים. מאז ועד היום שום גורם רשמי לא פנה אלינו, ומתוך הכאב וחוסר האונים האינסופיים אנו נאלצים להתארגן באופן עצמאי ולחפש את דרכינו", אמר ארז צרפתי. "אנחנו כבר הפסדנו ואף אחד לא מסתכל לנו בעיניים ולוקח אחריות. מטה משפחות פרחי המסיבות יפעל לתמוך במשפחות הנרצחים במסיבות בכל היבט אפשרי למען שיקום חייהם. נפעל לקבלת סיוע מותאם ורחב לכלל משפחות נרצחי המסיבות".
אייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אמר:״ אנו מחבקים את המשפחות השכולות של אסון מסיבת הנובה ונעניק עבורם כל עזרה ותמיכה נדרשת.  כיו״ר הארגון אני דורש ממדינת ישראל להפנים כי מוטלת עליה החובה להעניק טיפול תמך מקיף במשפחות הפן הרגשי והכלכלי, האלמנות היתומים והאחים השכולים. אסור להשאירם לרגע לבד במערכה לשיקום והתמודדות עם השכול ונפעל מול ממשלת ישראל להנצחה ראויה ושמית של כל הנרצחים במקום האסון כדי שזכר יקיריהם יונצח לעד ויחקק בזיכרון האומה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חסרי אחריות
    מאיר כהנא 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנו במלחמה חיילינו מקריבים עצמם למענכם ולמען החטופים ואתם רק רואים את עצמכם. עם כל הכבוד שבו כעת בשקט ולחכות לזמן הנכון. ראש אמ"ן ו8200 והשבכ לא מתכוננים לברוח
    סגור
  • הם לא מייצגים אותנו
    משפחה שכולה 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו קבוצה פוליטית מתוך המשפחות. הם לא מייצגים אותנו ובבקשה ממכם - אל תאמינו שהם הם אנחנו.
    סגור
  • 2.
    פרחים של ממש, זה פשוט בלתי נסלח.!!!!
    לנצח נזכור אותם 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צעירים וכל כך יפים ושמחים טרגדיה בלתי נתפסת. גם למה מארגני המסיבה החליטו לקיים את המסיבה מרחק יריקה מעזה ? למה???
    סגור
  • 1.
    מספיק עם המשפחות האלו מוסתות , אתם לא מנהלות את המדינה
    דן 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עברו כל גבול המשפחות של החטופים , יש לנו מטרה אחת ויחידה נצחון על חמאס על תפריעו מי שישוחרר במבצע צבאי ישוחרר ומי שלא לא , שום ועדת חקירה לא תקום בזמן המלחמה וחדל קשקשת , יותר מידי גורמי קפלן מנהלים את המטה של המשפחות האלו וזו התוצאה .
    סגור
  • כל מילה עם כל הכאב זה לא הזמן ליבי על החטופים
    ממש נכון 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתפללת עליהם כאילו היו אחים ביולוגים שלי. השם יעזור לכולנו לעבור את התקופה הזו
    סגור