בארץ

בן גביר הזמין את המפכ"ל לשימוע: "מתרבות הטענות לאי-תפקודך הכללי"

השר לביטחון לאומי החליט על המהלך לקראת המלצה שיגיש לממשלה להקדים סיום כהונתו של רנ"צ יעקב שבתאי. יו"ר עוצמה יהודית טען בין היתר כי שבתאי היה "מנותק קשר" בהכנות לאירועי מירון, ולא קיים ישיבות בנושא הפשיעה במגזר הערבי. בן גביר: "הדבר משליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופת המלחמה בפרט"
מערכת ice | 
קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ, אוליביה פיטוסי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן את מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לשימוע ביום רביעי הקרוב, לקראת המלצה שיגיש לממשלה להקדים את סיום כהונתו. בתוך כך, המפכ"ל נעדר מוקדם יותר (שני) מטקס הענקת הדרגה לנציב שב"ס החדש, רב-גונדר קובי יעקובי. 
במכתב ששלח לשבתאי, בן גביר תקף את המפכ"ל בחריפות. "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי-תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט", הוסיף בן גביר. יו"ר עוצמה יהודית טען בין היתר כי שבתאי היה "מנותק קשר" בהכנות לאירועי מירון, ולא קיים ישיבות בנושא הפשיעה במגזר הערבי "על אף הנחיותיי בעניין".
בינואר 2024, לאחר שמלאו 3 שנים לכהונתו של שבתאי, אישרה הממשלה את הארכתה בשישה חודשים. במאי 2024 פורסם על אווירה עכורה השוררת בין שבתאי לבן גביר על רקע מינויים בצמרת המשטרה וכן פורסמו אמירות של המפכ"ל ש"בן גביר סוחט אותי, נהייתי חולה בגללו" ושבן גביר "כל היום וכל הלילה סביב המינויים" ו"כל היום זה ויכוחים וצעקות איתו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה