בארץ

אייכלר במתקפה חריגה: "הציבור החרדי הפך לקורבן התקשורת"

יו"ר ועדת העבודה והרווחה התייחס בפתח דיון בכנסת למתפללים במירון, שהפך לשטח צבאי סגור. הוא ציין כי בסרטונים שהגיעו לידיו נראית לכאורה אלימות משטרתית. הח"כ מיהדות התורה: "אולי יש אנשים שיש להם זכויות, ויש כאלה שאין להם"
מערכת ice |  2
ישראל אייכלר (צילום טוויטר/ישראל אייכלר, פייסבוק/אוגני סלמה)
על רקע חגיגות ל"ג בעומר בצל המלחמה המתמשכת, וביטול הילולת רבי שמעון בר יוחאי השנתית במירון, התייחס יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ הרב ישראל אייכלר (יהדות התורה) בדיון הוועדה לאירועים. אייכלר ציין כי קיימים תיעודים רבים המציגים לכאורה אלימות משטרתית כלפי מתפללים במירון, שבחרו לעלות אליו חרף ההנחיות. 
"התמונות הקשות של האלימות האכזרית במירון מוכיחות שזכויות אדם בישראל זה לא דבר מובן מאליו", אמר אייכלר בהתייחסו למתפללי מירון שהתבקשו לציית לחוק, לאחר שהמקום הפך עקב המלחמה לשטח צבאי סגור. "אולי יש אנשים שיש להם זכויות, ויש כאלה שאין להם. הייתה תחושה שהמפקדים והשוטרים שאחראים על האלימות הזאת חייבים להיות מושעים לאלתר. לא כך מתמודדים עם אנשים שמגיעים להתפלל".
לדברי אייכלר, "שוטר שפצע יהודי מבוגר אסור לו להישאר במשטרה. שוטרים חייבים לדעת שאסור לנצל את הכוח השלטוני כדי לפגוע באנשים". הוא העריך כי אחד הגורמים לכך הוא אמצעי התקשורת. "בטוח שהם שואבים את השנאה בגלל ההסתה התקשורתית. לא פלא שאנשים שצופים כל יום במהדורות ההסתה נגד הציבור החרדי נוהגים באלימות".
"מי שרוצה דו קיום עם העולם הערבי, עם השכנים ביהודה ושומרון ובעזה צריך שיהיה קודם כל דו קיום בין יהודים ליהודים. חייבים לעצור את ההסתה נגד כל ציבור ובמיוחד הציבור החרדי שהפך לקורבן התקשורת יום יום. עברנו את כל הגבולות", סיכם אייכלר את דבריו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הציבור החרדי הפך את עצמו לקורבן.
    אנונימוס 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציבור החרדי הפך את עצמו לקורבן על ההתנערות שלו מ-7/10. לפי התורה השמירה היא 100% רוחנית, "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר". בציבור הזה יש קומץ שמבין מה המשמעות של מה שהיה שם ולצערי המנהיגים שלהם לא נמצאים בקומץ הזה. אם האויב מס'1 של העם היהודי מצטט רב ראשי בישראל וקורא לכל עם ישראל ללכת בעקבותיו לחו"ל, זה אומר דרשני. גם באותו סרטון אותו רב התבלבל ואמר "כולם יודעים שמי ששומר על המדינה זה החיילים, אהה התורה סליחה. (מי שקצת בקיא בנפש האדם יודע שפליטת פה היא בלתי נשלטת ע"י החלק הלא מודע באדם). החוק בישראל אומר, שע"מ שאנחנו נוכל למוד תורה בתנאי שהם נלחמים. אנחנו נמצאים בתקופת מלחמה, לא רואים את הצד שלנו של המגזר החרדי בהתגייסות במלחמה הזו, ולא התגייסות לא צריכה להיות בצה"ל, כמה כוללים יש שפתוחים ללימוד 24/7? כמה ישיבות נמצאים בתורנות של לימוד 24/7. אם התורה לא הגנה עלינו האצבע המאשימה מופנית אלינו, כי מבחינת המגזר צה"ל הוא רק התשדלות והכל ה' עושה. אז הכישלון היחידי הוא של לימוד התורה. הגיע הזמן להתעורר ולהפסיק עם העצימת עיניים הזו. אם נהרגים אנשים במדינה זה על הראש של המגזר החרדי.
    סגור
  • 1.
    הקוזק הנגזל
    מיצי בושי 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התקשורת רק מציפה את הנושאים, ואת מה שצף, מר אייכלר, הרווחתם ביושר.
    סגור