קריירה ולימודים

המוסד האקדמי האירופי יחרים את ישראל? "מביטים בזעזוע ברצועת עזה"

מכללת טריניטי בדאבלין הגיעה להסכמות עם מובילי המחאה כי תנתק את קשריה הכלכליים עם שלוש חברות ישראליות שנכנסו לרשימה השחורה של האו"ם. הסיבה: פעילותם של עסקים אלו בשטחי יהודה ושומרון. יו"ר התאחדות הסטודנטים: "ההנהלה הייתה נחושה לתת דוגמה, מתנגדת להליכה בדרכיה של ארצות הברית"
מערכת ice | 
אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ NBC News)
בכל פעם שנראה שהמחאות נגד ישראל בקמפוסים מגיעות לשפל חדש, מתרחש אירוע אחר המוכיח אחרת. לאחר שפהכו לזירת עימות בין מפגינים פרו-פלסטינים לבין מפגינים תומכי ישראל, ואף הידרדרו לאלימות, מאהלי מחאה בהשראת אלו שצצו בארצות הברית הוקמו גם בקמפוסים באירופה.
המחאה באירלנד רשמה אמש (רביעי) הישג לטובתה, כאשר מכללת טריניטי בדאבלין, המוסד האקדמי המוביל והוותיק ביותר באירלנד, הגיעה להסכמות עם מובילי המחאה כי תנתק את קשריה הכלכליים עם שלוש חברות ישראליות שנכנסו לרשימה השחורה של האו"ם – בשל פעילותן בשטחי יהודה ושומרון
 
בהצהרה שנמסרה מהנהלת המכללה נכתב: "אנחנו מבינים את המניע שעמד מאחורי הקמת מאהל המחאה, ועומדים בסולידריות לצד הסטודנטים שמביטים בזעזוע בנעשה ברצועת עזה. אנחנו מגנים כל סוג של אלימות, ובה גם את הטבח הנוראי ב-7 באוקטובר וחטיפתם של אזרחים, לצד התגובה חסרת הפרופורציות של ישראל". עוד נמסר כי המכללה תימנע בעתיד מקשירת חוזים עם חברות ישראליות.
מאהל המחאה הוקם לפני פחות משבוע, ביוזמת התאחדות הסטודנטים בקמפוס והסניף המקומי של תנועת ה-BDS, ולאורך הימים האחרונים התקיים משא ומתן בין הסטודנטים לבין ההנהלה. "ההנהלה הייתה נחושה לתת דוגמה למוסדות אקדמיים אחרים, והבהירה כי היא מתנגדת להליכה בדרכיה של ארצות הברית – שהכניסה את המשטרה לקמפוסים כדי לפרק את המאהלים", מסרה ג'ני מגוויר, ראש התאחדות הסטודנטים במכללה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה