השוק

מבקר המדינה נגד הממשלה: "כשל אסטרטגי - גורמים נזקים לכלכלה"

בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, מבקר המדינה מתח ביקורת חריפה נגד הממשלה וציין כי זו לא מתנהלת כראוי בנוגע לעתידה הכלכלי של מדינת ישראל. מבקר המדינה: "הממשלה משקיעה סכומים משמעותיים בטווח הקצר ומתוך ראייה צרה ולא מתוך ראיה מערכתית בראייה צופה פני עתיד"

מערכת ice | 
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום שבוע הסייבר, אוניברסיטת ת"א)
בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, מבקר המדינה הטיח ביקורת חריפה על הממשלה הנוכחית בנוגע לאופן התנהלותה בנושא האקלים ושוק העבודה העתידי. לטענתו, הממשלה פועלת לטווח הקצר ולא לטווח הארוך בנוגע לעתידה הכלכלי של המדינה.
בעת נאומו בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן: "בשנים האחרונות פרסם משרד מבקר המדינה דוחות בנושאים שונים ובהם משבר האקלים וההיערכות לשוק העבודה העתידי".
לטענתו, הליקוי הבולט והמדאיג ביותר שעולה מהדו"חות שערך לאחרונה, מתקשר לעובדה כי ממשלת ישראל לא מקיימת אסטרטגיה לאומית ארוכת טווח. "הממשלה משקיעה סכומים משמעותיים בטווח הקצר ומתוך ראיה צרה ולא מתוך ראיה מערכתית בראייה צופה פני עתיד. גם אם הממשלה איתרה את הצורך וקיבלה החלטות היא אינה צולחת את יישומן", כך אמר מבקר המדינה בפני הנוכחים בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. 
לאחר שציין כי מדובר ב"כשל אסטרטגי. בישראל אין חשיבה ארוכת טווח - ממוקדים מדי בטווח קצר בלבד", מתניהו המשיך למתוח ביקורת חריפה נגד הממשלה ואמר: "דלות העשייה של הממשלה והעדר ראייה ארוכת טווח גורמים נזקים לכלכלת ישראל אשר ילכו ויתגברו.  'היום שאחרי' כבר כאן".
בהמשך דבריו, ציין מבקר המדינה בפני הנוכחים כי בדו"ח המוכנות לשוק העבודה המשתנה, ניתן להבחין בהיעדר ראייה מתכללת וארוכת טווח של הממשלה. על אף שבתקופת הקורונה, שיעור המובטלים והעובדים שיצאו לחל"ת עמד על 20.3% מכוח העבודה, הממשלה לא דאגה לכך שתקופת האבטלה תנוצל לשיפור המיומנויות.
בעקבות כך, מציין מבקר המדינה כי נראה שגם בצל המלחמה הממשלה לא פועלת בנושא ואף לא מקיימת שינויים מהותיים בקרב אוכלוסיית המפונים מהצפון ומהדרום. בדו"ח ההיערכות הלאומית בתחום ה-AI הכולל את מיצובה של מדינת ישראל בתחום, אשר עליו עובד משרד מבקר המדינה, עולה נתון מפתיע ומדאיג במיוחד.
בשנים 2023-2019 ישראל נמצאת במגמת ירידה בדירוג העולמי בפעילותה והשקעתה בתחום הבינה המלאכותית וכי רמת ההיערכות והמוכנות הממשלתית בתחום הבינה המלאכותית משפיעה לשלילה על מיצובה של מדינת ישראל ביחס לעולם.
לאחר שציין כי משרדו מקדם ביקורת המשך בתחום זה לבחינת בשלות הדאטה והטמעת טכנולוגיית ה-AI במשרדי הממשלה, אמר מתניהו כי בדו"ח שפרסם לאחרונה, הוא ציין כיצד ישראל צריכה להתנהל בראייה לטווח הרחוק הן בתחום הבינה המלאכותית, הן בתחום משבר האקלים והן בשוק העבודה. 
"הדו"ח שפרסמתי מצביע על הצורך בקידום הון אנושי שיהיה בעל מיומנויות עבודה והכשרות 'ירוקות', כדי שיוכל לקדם באופן מיטבי תעשיות חדשות שאינן מזהמות, למשל, בתחומי ייצור חשמל מאנרגיה ירוקה, ייצור רכבים חשמליים והתייעלות אנרגטית אפקטיבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה