מדדים ומחקרים

מבקר המדינה על אבטחת הטיסות: החלטות שהתקבלו לפני 50 שנה

ועדת הביקורת ביצעה מעקב בן שנה על היבטים שונים תעופה בין מדינות. הדוח חושף כי שורה של נהלים שנקבעו בשנות ה-70 ועדיין נמצאים בשימוש היום. הפרטים המלאים לא נחשפו לציבור בשל חשש לביטחון המדינה 
מערכת ice | 
טיסות מישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
דוח מבקר המדינה שפורסם היום (שלישי) חושף כי מבקר המדינה בחן, בין השאר, את נושא אבטחת התעופה הבין-לאומית האזרחית מישראל ואליה. על הממצאים המלאים של הדוח הוטל חיסיון בידי הוועדה לענייני ביקורת המדינה. המבקר המליץ לבחון את הנושא על כלל היבטיו.
על-פי הדוח בין החודשים של אפריל 2022 עד יוני 2023 ביצע משרד מבקר המדינה ביקורת הבוחנת היבטים שונים של באבטחת תעופה בין לאומית. המשרד בחן את אבטחת הטיסות הבין-לאומיות היוצאות משדה התעופה בן-גוריון, אבטחת התעופה הישראלית בחו"ל ובאבטחת מטוסים אזרחיים, בין אם הם זרים או פרטיים, הנכנסים למרחב האווירי של מדינת ישראל. 
הביקורת בוצעה בשב"כ, באגף הביטחון של חברת התעופה אל-על ובתחנות החברה בחו"ל. בנוסף, נבחן גם משרד התחבורה, רשות שדות התעופה ובמטה לביטחון לאומי. דובר מבקר המדינה מסר כי בירורים משלימים בוצעו גם במשטרת ישראל, משרד האוצר, במוסד, רשות התעופה האזרחית, במינהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון, בחיל האוויר והחלל ובמערך הסייבר הלאומי. 
ועדת המשנה בחרה שלא להניח את הדוח המלא על שולחן הכנסת אלא לפרסם רק את עיקרי הפעולות הביקורות וקטע מעיקרי הסיכום של הדוח. החלטה זו התקבלה על מנת לשמור על ביטחון המדינה. בין ההמלצות שבכל זאת פורסמו, נמסר כי המבקר מתניהו אנגלמן המליץ למל"ל בשיתוף משרד התחבורה, משרד האוצר, רש"ת, שב"כ והמשטרה לקיים עבודת מטה בה יבחן נושא אבטחת התעופה הבין לאומית.
עוד נמסר כי חלק מההחלטות של הממשלה והקביניט המדיני ביטחוני התקבלו בשנות השבעים, ולכן יש לבחון מחדש את הרלוונטיות שלהם למצב היום. כמו כן, המליץ המבקר כי בסיום עבודת המטה יוגשו ההמלצות לראש הממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני על מנת להסדיר את האחריות על הנושא ולהקצות את המשאבים המתאימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה