בארץ

אנגלמן במכתב דרמטי לנתניהו ולרמטכ"ל: "לא ראוי מבחינה ציבורית"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שיגר מכתבים לרה"מ נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בדרישה לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת. במכתב ששיגר לנתניהו, כתב אנגלמן כי לא כל המסמכים הנדרשים נשלחו למשרדו: "מצב לא ראוי מבחינה ציבורית"

מערכת ice | 
מתניהו אנגלמן (צילום מסך חדשות כאן 11)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שיגר היום (רביעי) מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי,  בדרישה למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת. במכתב שמסר לנתניהו, כתב מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על אופן הביקורת שברצונו לערוך בנושא אירועי הטבח שהתרחשו ב-7 באוקטובר ובנושא ניהול המלחמה הנוכחית.  
"במכתבי ציינתי כי קיימת חובה ציבורית וערכית לקיים ביקורת אשר תבדוק את התנהלות כלל הדרגים ביום זה, בתקופה שלפניו ובתקופה העוקבת", כך ציין אנגלמן במכתבו. מלבד זאת, הדגיש מבקר המדינה כי עבודת הביקורת אינה מוגבלת לשנים מסוימים, ובכוונתו לבחון פעולות של גופים במהלך התקופה שקדמה ל-7 באוקטובר.
עוד ציין מבקר המדינה כי במהלך התקופה האחרונה שבה דרש מסמכים מהגופים הרלוונטים, התקבלו יומני הפגישות של נתניהו ושל ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט. לצד זאת, ציין אנגלמן פרט מפתיע: "מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי הטילו סייגים על העברת מסמכים, באופן המגביל את המסמכים המועברים אלינו רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה, לשכת המנכ"ל העבירה חלק מהמסמכים המבוקשים, המטה לביטחון לאומי מעביר מסמכים אך קצב העברתם איטי". 
אנגלמן מתח ביקורת חריפה על התנהלות מזכירות הממשלה וכתב: "העובדה שלמעלה מחצי שנה לאחר הטבח ביום 7.10 וקרוב לארבעה חודשים לאחר שהודעתי על התחלת הביקורת, צוותי העבודה במשרדי אינם זוכים למלוא שיתוף הפעולה הנדרש בקשר לעבודת משרד ראש הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני בכל הנוגע לאירועים ולהליכים שקדמו להם - משקפת מצב לא ראוי מבחינה ציבורית".
במכתב ששיגר אנגלמן לרמטכ"ל הרצי הלוי, כתב מבקר המדינה על המסמכים הרלונטיים שאותם הוא מעוניין לקבל ממנו. לאחר שביקש להשהות את תהליך פתיחת הביקורת, ציין אנגלמן כי "בשלה העת לפתיחת הביקורת". 
בנוסף לכך, ציין אנגלמן בפני הרמטכ"ל כי "צה"ל אינו משתף פעולה ואינו מאפשר את השלמתן של ביקורות אלו שהן בעלות חשיבות עליונה למענה הראוי לאזרחי ישראל בעת הזו".
בהמשך, ציין אנגלמן כיצד תתקיים הביקורת. לטענתו מתכונת הביקורת תעשה בשלושה שלבים מרכזיים, אשר מצד אחד יאפשרו את מילוי תפקידו של מוסד ביקורת המדינה ומצד שני כאמור ייתנו מענה למאמצי הלחימה שצה"ל מצוי בהם, תוך מתן מענה להתפתחויות עתידיות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה