בארץ

רה"מ נתניהו: "אנחנו עומדים בפני הכרעות קשות"

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום לוועדת החקירה על פרשת הצוללות: "זה לא הזמן לכך" והתייחס להמשך המלחמה: "הולכות ונחשפות בפנינו עוד ועוד עדויות להיקף המערכה הרב-חזיתית נגדנו"
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה נתניהו נאם היום (שני) במליאת הכנסת "אנחנו לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט על מרצחי החמאס. אנחנו מכים בהם באלפיהם, אנחנו רודפים את בכיריהם. נמשיך לעשות זאת עד שנחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. עד שנשיב את 120 חטופינו, החללים והחיים כאחד, עד שנבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ועד שנחזיר את תושבי הדרום והצפון בביטחה לבתיהם. דבר לא יעצור אותנו". 
עוד אנחנו נמצאים במאבק על קיומנו, המאבק הזה מתקיים ב-7 חזיתות. את המתקפה נגדנו מובילה איראן שחותרת בגלוי להשמיד אותנו" אמר נתניהו "היא וגרורותיה זוממות לעשות זאת באמצעות מתקפות טילים על ישראל ובאמצעות פלישות לשטחנו. ככל שאנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה, הולכות ונחשפות בפנינו עוד ועוד עדויות להיקף המערכה הרב-חזיתית נגדנו. אנחנו נסכל את המערכה הזאת. אנחנו נסכל אותה כי איראן טועה בנו - בגדול. היא לא לוקחת בחשבון את העוצמה שלנו, את היכולות שלנו, את הנחישות שלנו להגן על עצמנו, ולגבות מחיר הרסני מתוקפינו.
עוד הוסיף נתניהו "אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים, ובפני הכרעות קשות. הם יחייבו הקרבה, אומץ לב, ואחדות בתוכנו. אני מבטיח לכם שלושה דברים: הדבר הראשון - לא נסיים את המלחמה עד שנשיב את כל החטופים. 120 חטופים - החיים והחללים כאחד. אנחנו מחויבים להצעה הישראלית שהנשיא ביידן בירך עליה. עמדתנו לא השתנתה; הדבר השני - שלא סותר את הדבר הראשון, לא נסיים את המלחמה עד שנחסל את החמאס ועד שנשיב את תושבי הדרום והצפון בביטחה לבתיהם; והדבר השלישי - בכל מחיר ובכל דרך, נסכל את כוונותיה של איראן להשמידנו".
נתניהו התייחס גם לפרשת הצוללות "ואני מבקש להגיד לכם דבר נוסף, בזמן מלחמה אני לא מתכוון להתייחס לוועדות חקירה - כבר אמרתי שזה לא הזמן לכך" אמר נתניהו והוסיף "אבל כן אגיד לכם דבר אחד, ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השייט היו ונשארו חיוניות להבטחת ביטחוננו מול ציר הרשע של איראן. חלקן כבר באו לידי ביטוי במלחמה הנוכחית. הספינות שהבנו יירטו מתקפות כטב"מים על מדינת ישראל במלחמה הנוכחית. הן הצילו חיים רבים". 
עוד הוסיף להסביר "מה היה קורה אם לא הייתי מקבל את ההחלטה להביא את הספינות הללו? אתם מדברים איתי על נוהלים בירוקרטיים? אני מדבר על ביטחון ישראל. ההחלטה שלי היתה חיונית לביטחון ישראל. המציאות כבר הוכיחה זאת, וההיסטוריה תוכיח זאת ביתר שאת. ושום ועדת חקירה שמונתה על ידי ממשלה קודמת במטרה פוליטית ברורה לא תשנה זאת. ואני אגיד לכם עוד דבר, אני מוכן לספוג את הנאצות שלכם, את ועדות החקירה שלכם. אני מוכן לעשות זאת למען ביטחון ישראל ולמען לוחמינו הגיבורים".

כמו כן, ביקר נתניהו במרומז את ההתבטאויות בתקשורת לאחרונה "ואם כבר מדברים על ספינות, לצערי יש מי שקודחים חורים בספינת המדינה בשעת מלחמה. בזמן שחיילינו הגיבורים נלחמים בחירוף נפש למען הביטחון של כולנו, יש מי שמנסים להחליש את הרוח. הם אומרים בוקר וערב שצה"ל לא יכול לנצח. הם מגדפים, מסיתים ומנאצים, מנרמלים אלימות. אבל כל זה הוא רק מיעוט קולני. רוב העם דוחה את הקיצוניות הזאת. רוב העם מלוכד בהבנה עמוקה שאסור לנו להרפות ממאמץ המלחמה. רוב העם מלוכד בידיעה שאנחנו חייבים לנצח. שעלינו להתאחד ולא להתפלג. שעלינו לזכור שהאויב נמצא בחוץ ולא בפנים - ורוב העם צודק, רוב העם צודק. אנחנו חייבים להילחם יחד על קיומנו, אנחנו חייבים להילחם יחד נגד אויבנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מלחמה
    יאצק 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי הביא עליינו את המערכה החזיתית הזו? מי הביא עליינו את 7 באוקטובר??? מי הביא הרס כלכלי על מדינת ישראל והיום הוא זה שמנסה להתחמק מכל אחריות
    סגור