בארץ

סמוטריץ': "יש מי שחותרים להתאבדות קולקטיבית"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לאיום האיראני ואמר כי "מיטוט המשטר באיראן כמטרת על". ועל הגזרה הצפונית אמר: "הגיע הזמן לשנות תפיסה"
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם היום (ראשון) בכנס מקור ראשון  והמרכז האקדמי לב שנערך בירושלים, שם  התייחס לאיום האיראני, ולהתחממות הגזרה בצפון הארץ וביהודה ושומרון.
"למשטר האיראני יש תכנית סדורה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. מעטפת גרעינית שתעניק לה חסינות, אבל בחסותה השמדה קונבנציונלית כמו במלחמות של פעם" אמר השר סמוטריץ' "שנים מערכת הביטחון שלנו הייתה עיוורת לאיום הזה ופשוט קראה לא נכון את המפה. עכשיו אנחנו מבינים את זה וחייבים לתרגם את זה מהר מאוד למסקנות, לתוכנית עבודה, להצטיידות ובניין כח, לכללי התנהגות ברורים של עשה ולא תעשה. מיטוט המשטר באיראן כמטרת על ובמקביל נטרול זירות בהתאם למיידיות האיום וליכולת".
בהתייחסות לגזרה הצפונית ציין: "אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא את חיזבאללה מהמשחק ולשלול יכולת שלו להיות חלק מהתוכנית הזו בשנים הקרובות. למלחמה הלבנון יהיו מחירים ואני לא מקל ראש בכך, אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנידרש לשלם בעתיד אם לא נפעל. אחרי שנים של קונספציה מבוססת קניית שקט מלאכותי בהווה במחיר משכון העתיד, 
כמו כן, התייחס השר סמוטריץ' גם לגזרת יו"ש וציין כי היא "נראית זירה שקטה מעל פני השטח ויש מי שמתעקשים גם היום למרוח עליה שכבה עבה של מייק-אפ ולהסתיר, אבל בפועל הופכת לזירה בעלת פוטנציאל אסטרטגי מסוכן מאוד בטווח זמן מידי" אמר ונימק "זאת בשל היקף המחבלים והנשק והקרבה הגיאוגרפית לריכוזי האוכלוסייה בישראל. צריך רק להתבונן על כמה זמן וכמה כוח צבאי אנחנו נדרשים להשקיע כדי לחסל את חמאס אחרי שפינינו ישובים והפקרנו לו שטח לבנות מפלצת טרור ברצועת עזה. עכשיו תכפילו את זה בעשרים אם חלילה נחזור על הטעות הזו ביהודה ושומרון. ערביי יו"ש יכולים להפוך חלילה בתוך שעות את כפר סבא לכפר עזה, את רעננה לבארי, את נתניה לנחל עוז ואת תל אביב לשדרות".
"למרבה הצער והאבסורד, גם היום, אחרי ה -7 לאוקטובר ואחרי שהתוכנית האיראנית מוכרת וידועה, יש מי שחותרים להתאבדות הקולקטיבית הזו בכל הכוח. כמו לוויתנים ששוחים אל החוף. מספיק לראות את קיטונות הרותחים שנשפכים עלי בסוף השבוע בשמאל ובתקשורת המיינסטרים בישראל על רקע החלטות הקבינט שהובלתי להסדרת 5 ישובים ולהטלת סנקציות על הרש"פ ובכיריה הפועלים נגד מדינת ישראל ומסרבים לגנות עד היום את חמאס ואת הטבח שהוא ביצע באזרחי ישראל".
בנוגע לאפשרות כי תהיה התפתחות זירה עם ערביי ישראל ציין השר סמוטריץ': "האיראנים בונים על הצטרפות שלהם ואנחנו רחוקים מלעשות מה שצריך כדי לנטרל את הסיכון הזה מראש. מאות אלפי כלי נשק ואמל"ח בלתי חוקי שברגע האמת אמורים לפי השאיפה האיראנית להשתלב בתוכנית הכיבוש".
כמו כן התבטא בביקורת נוקבת כנגד השר בן גביר, מבלי להזכיר את שמו "בעניין הזה המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטלית. לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות, צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה בתוכו ומסוכן יותר ממה שמעבר לגבול. נדרש כאן ריכוז מאמץ לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה