בארץ

גלנט בפיקוד דרום: ''מקדמים חלופה שלטונית לחמאס''

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום דיון מבצעי והערכת מצב בפיקוד הדרום, והבהיר כי במקביל לפעולה הצבאית, מערכת הביטחון עוסקת בהכנת חלופה שלטונית לחמאס ברצועת עזה 
דורון בלוך | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום (ראשון) דיון מבצעי במפקדת פיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן, אלוף (מיל׳) יוסי בכר וקציני המטה בפיקוד. במהלך הדיון קיבל השר גלנט סקירה על פעילות הכוחות לפירוק גדודי החמאס ברחבי רצועת עזה ובמרחב רפיח בפרט, ועמד על המאמצים המודיעניים המכווינים את פעולת כוחות צה״ל ושב״כ.
בתום הערכת המצב, אמר השר גלנט: "סיימתי כעת הערכת מצב בפיקוד הדרום, הפעולה ברפיח מתקדמת מעל ומתחת לקרקע, הכוחות נלחמים בנחישות רבה ומשמידים את צינור החמצן שמחבר בין רצועת עזה לבין מצרים, אנחנו הולכים וחונקים את החמאס ולא מאפשרים לו להמשיך ולהתקיים - לא תהיה לו יכולת לתגבר, להתעצם ולהתחמש''.
בנוסף, התייחס גלנט לסוגיית היום שאחרי ואמר כי ״במקביל לפעולה הצבאית החשובה, מערכת הביטחון מכינה את החלופה השלטונית לחמאס, כאשר אנחנו נבודד אזורים, נוציא מתוכם את אנשי החמאס ונכניס אליהם כוחות אחרים אשר יאפשרו שלטון אחר שמאיים על החמאס״.
״שתי הפעולות האלה, מצד אחד פעולה צבאית ומהצד השני יכולת של החלפת שלטון, יביאו להשגת שתיים ממטרות המלחמה הזאת: מיטוט שלטון החמאס וכוחו הצבאי והחזרת החטופים''. אומר גלנט ומחדד: "בכל שלב, בכל תהליך סיום של המלחמה לא נקבל את שלטון החמאס כשלטון בעזה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה