כסף וצרכנות

מדד אמון הצרכנים: כמה אתם מודאגים מהכלכלה במדינה?

שנת 2023 ו2024 שברה שיאים במדד אמון הצרכנים, בעקבות השביעי לעשירי והמשך הלחימה, הביאו את הנתון להכי גבוה בשנים האחרונים, לפי דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
ענת סימן טוב | 
צרכנות נבונה-אילוסטרציה (צילום freepik)
חודש אוגוסט 2024 סגר את מדד אמון הצרכן במספר הגבוה ביותר בשנת 2024. נתון זה דומה מאוד לשביעי לעשירי שסגר 29%-.  נתונים אלו, הכי גבוהים בשנים האחרונות.
מדד זה נקבע מהפגיעה באמון הצרכנים בדבר השינוי הצפוי בשנה הקרובה במצב הכלכלי במדינה והמצב הכלכלי של משק בית הפרטי שלהם. כך שבעקבת אשר קרה בשביעי לעשירי והמשך הלחימה, הביאו לנתונים גבוהים ביותר בשנים האחרונות.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בדקה נתון זה בחודש אוגוסט 2024. מדד אמון הצרכנים עומד על -28%. חל שינוי באחד מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה ירד ל-36%-. באוגוסט 2024 מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 43.
מחודש מרץ 2020 עד חודש אוקטובר ,2020 על רקע משבר הקורונה והשינויים הן במצב התחלואה והן בהחלת ההגבלות וההקלות על המשק, ניתן להבחין בתנודתיות בערכי מדד אמון הצרכנים והמאזנים המרכיבים אותו. משם החלו תנודתיות שהשינוי הגדול בהם, קפץ מהשביעי באוקטובר. שנים קודמות מדד אמון הצרכנים עמד על פחות מ-21% והחל מהשביעי לאוקטובר, מדד אמון הצרכנים ירד.
בחודש אוקטובר 2023 מדד האמון ירד ל24%-, ובחודש העוקב, נובמבר המדד אף ירד ל29%- ובדצמבר המדד התחיל להעלות לכיוון ה25%-.
בינואר 2024 מדד אמון הצרכנים ירד ועמד על  28%-בפברואר ובמרץ המדד עמד על -27% באפריל, המדד עלה ל.-20%- בחודש מאי ויוני, המדד ירד ל.-27%-  ובחודש יולי המדד עלה ל26%-.
המדד הזה מורכב מ-4 מדדים אותם בודקת הלשכה הסטטיסטית:
המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה ירד ל.-36%-
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על .-22%
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על .-8%
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על .-46%
אין ספק שהשינוי של המלחמה, גרם לבעיות אמון של הצרכנים בכל הנושא של רכישות, ואף גרם לכך ישראל נמצאת במקומות האחרונים של מדד אמון הצרכנים של OCED.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה