דיגיטל וטק

מיקרוסופט נגד עצמה? יצאה בהכרזה שתפגע בה

ענקית התוכנה הודיעה ששחקנים שרוצים ליהנות ממשחקי קונסולת האקס-בוקס לא צריכים יותר לרכוש מכשיר אקס-בוקס
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, יצאה לפני זמן קצר בהכרזה דרמטית שמזכירה עד כמה המנכ"ל שלה, סאטיה נאדלה, מאמין שעתיד החברה הוא בעברה – כספקית שירותי תוכנה בלבד, כפי שהיא מוגדרת, ולא כמתחרה של אפל והלקוחות הגדולים של עצמה בתחום החומרה, שאליו נכנסה בעשור האחרון.
החברה פרסמה, דווקא בבלוג של מערכת ההפעלה Windows, הודעה לפיה ב-30 ביוני תשיק את אפליקציית Xbox לדגמי 2022 של הטלוויזיות החכמות מתוצרת סמסונג. האפליקציה הזו היא בשורת ענק, מכיוון שזו הפעם הראשונה שמיקרוסופט מאפשרת למשתמשים לשחק במשחקי וידאו המיועדים לקונסולה שלה – רק בלי הקונסולה שלה, או כל מכשיר אחר שלה.
המשחקים לא ירוצו על הטלוויזיות של סמסונג, אלא על שרתי מיקרוסופט, כחלק מהדגש האדיר ששם נאדלה על אספקת שירותי ענן. משתמשי שירות Xbox Cloud Gaming של מיקרוסופט, שזמין למי שמשלם דמי מנוי על Game Pass Ultimate, יוכלו לשחק את מאות המשחקים הזמינים במסגרת השירות בהזרמה ישירה. כל מה שהם צריכים, מלבד הטלוויזיה, הוא בקר משחק תומך בלוטות' – אפילו זה של סוני נתמך. הפעולות שלהן מועברות על ידי הטלוויזיות לשרתי מיקרוסופט, המעבדים אותם במהירות ושולחים חזרה שידור חי של המשחק כפי שפעולות השחקן משפיעות עליו.
וויל טאטל, העורך הראשי של אתר אקס-בוקס, אמר בהודעת החברה כי "מעט לאחר שחגגנו 20 שנות אקס-בוקס, חשוב גם ליידע אתכם למה לצפות מצוות אקס-בוקס, כולל המכשירים והשירותים שלנו, בעודנו בונים פלטפורמה ל-20 השנים הבאות".
לפי דו"ח הרבעון השלישי של מיקרוסופט, בשלושת החודשים הראשונים של 2022 עלו הכנסות החברה מתחום הגיימינג ב-6%, כאשר מכירות קונסולות האקס-בוקס זינקו ב-14% ומכירות שירותי תוכן כמו שירות המשחקים עלו ב-4% בלבד. לכן, בטווח הקצר ההכרזה של היום רעה למיקרוסופט, מאחר שהיא אומרת למעשה לשחקנים שאין שום צורך לשלם מאות דולרים על קונסולה של החברה כדי ליהנות מהמשחקים המיועדים לה. הדבר מסביר מדוע מניית מיקרוסופט ירדה במסחר המוקדם בוול סטריט בחצי אחוז, ובפתיחת המסחר לפני מספר דקות פתחה במחיר של כחמישית אחוז (0.2%) מתחת למחיר הסגירה של אתמול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה