קריפטו

מומחי הקריפטו מסבירים: רכישת הענק בשיבה-אינו – אמון במטבע או מניפולציה?

שוק הקריפטו נותר עם שאלה פתוחה בעקבות רכישת הענק של 3 טריליון מטבעות שיבה-אינו בשווי 4 מיליון דולר. האם מדובר באמון מחודש במטבע, בניסיון להשפיע על המחיר, או שמא זו עוד מניפולציה של לוויתנים? מומחי הקריפטו מסבירים
רפאל בן זקרי | 
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, אלי בז'רנו (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock, Bit2C)
בימים האחרונים, שוק הקריפטו חווה תנודות משמעותיות בעקבות רכישת ענק של יותר מ-3 טריליון מטבעות שיבה-אינו (SHIB) בשווי של כ-4 מיליון דולר על ידי לוויתנים (משקיעים גדולים). עסקה זו העלתה את מחירי המטבע בכ-8%, ומומחים מעריכים כי הפוטנציאל לעלייה משמעותית קיים, כאשר יש הערכות לגבי זינוק של עד 7,000%.
שאלנו את מומחי הקריפטו האם רכישות ענק כמו זו של 3 טריליון מטבעות שיבה-אינו מצביעות על אמון בטווח הארוך של המטבע, או שמדובר במניפולציה של השוק מצד המשקיעים הגדולים שמנצלים את התנודתיות כדי לגרוף רווחים בטווח הקצר.
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
"רכישה גדולה כמו זו של 3 טריליון מטבעות שיבה אינו (SHIB) מעוררת עניין ושאלות לגבי משמעותה בשוק המטבעות הדיגיטליים. מצד אחד, רכישות בהיקף כזה יכולות להעיד על אמון מסוים בפוטנציאל של המטבע. ייתכן שישנם משקיעים שרואים הזדמנויות לטווח הארוך, אולי בעקבות התפתחויות טכנולוגיות או צמיחה בקהילה התומכת.
עם זאת, חשוב לזכור שרכישות גדולות גם יכולות לשמש ככלי למניפולציה בשוק. ישנם משקיעים שמנצלים את התנודתיות הגבוהה במטבעות כמו SHIB כדי לגרוף רווחים מהירים. הם יכולים להעלות את המחיר באמצעות רכישות מסיביות, ולאחר מכן למכור כאשר המחיר עולה, מה שעלול להוביל לירידות חדות בהמשך.
סביר להניח שהמניעים הם מעורבים - חלק מהמשקיעים פועלים מתוך אמונה בפוטנציאל ארוך טווח, בעוד אחרים מנסים לנצל את התנודתיות לרווחים קצרים. לכן, אני ממליץ למשקיעים להיות זהירים, לבצע מחקר מעמיק ולהבין את הסיכונים הכרוכים בהשקעה במטבעות דיגיטליים תנודתיים."
נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי:
"שיבה אינו הכריזה לאחרונה על חידושים ושינויים בפרויקט מה שגרם לתזוזות בשוק ולאופטימיות בקרב המשקיעים. יחד עם זאת יש לזכור שמדובר במטבע שהחל כמים קוין, מעין בדיחה בלי פרויקט רציני מאחוריו ונועד לספקולציה. לכן גם אל העליות האחרונות בשער יש להתייחס בחשדנות ולהבין שיש הרבה מניפולציות שנוצרות על ידי גופים גדולים בשוק.
ההמלצה של איגוד הביטקוין הישראלי לפני השקעה היא ללמוד לעומק את מה עומד מאחורי כל מטבע שרוצים להשקיע בו ולא להסתמך רק על השיווק של החברה, להבין שהשוק הוא תנודתי וכמו שהערך עולה במהירות כך הוא גם יכול לרדת ולחשוב לטווח הארוך בהשקעה תוך הבנה מה מהות הפרויקט, מה רמת הביזוריות שלו, מי הגוף שעומד מאחוריו ולא להתפתות לשמועות או להבטחות לתשואות מהירות."
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"דברים שרואים מכן לא רואים משם. בשוק הקריפטו (נכסים קריפטוגרפיים) יש מגוון גדול מאוד סיבות לשינויים בשווי של הנכסים - ספקטרום שלם. בחודשי הקיץ האחרונים השווי של נכסים רבים ירד באופן משמעותי. שיבה ירד מעל ל 60% מהשיא האחרון (במהלך חודש מרץ).
בהנחה שמאמינים בפרוייקט, זאת ללא ספק סיבה טובה לקנות עוד או להגדיל חשיפה לשיבה, מצד אחר של הספקטרום ישנו ההסבר שאתם בחרתם, לפיו משקיעים למעשה עושים pump and dump של הנכסים עם המשקיעים הבאים שנכנסים.
בפועל אי אפשר באמת לדעת. כשאני מסתכל על שיבה, אני לא רואה כרגע ייחודיות טכנולוגית, הדעה שלי דומה למקרים אחרים עליהם דיברנו פה במדור- אין מה לקנות נכסים שאתם לא באמת מכירים או מבינים את  הייחודיות שלהם."
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו, בלוקצ'יין, וה-ווב3:
"שיבה אינו הוא מיםקוין. אין לו טווח ארוך, ואין בו ענייני אמון או פונדמנטלז. למםקוינז יש תפקיד חשוב בקריפטו - כיף להשתעשע איתם, הם גורמים למשתמשים רבים לקחת חלק במערכת ומאיצים פיתוחים שמשפרים את השימושיות, אבל הם לא מייצגים שום דבר אמיתי, והשווי שלהם יכול להתנדף ברגע. לכן, לרכישות ענק אין שום משמעות. הן עוד מהלך בתוך המשחק הגדול של מםקוינז, שאין לו שום קשר או השפעה על המציאות. ולכן, אסור לנו להחיל על רכישות בתחום את סט המושגים של שווקי המניות ומושגים כמו "אמון" או "השקעה" פשוט לא רלוונטיים, להבדיל מענפים רבים אחרים בתחום הווב3, שיוצרים את תשתית המחשוב של הדור השלישי של האינטרנט."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה