מדדים ומחקרים

הכלכלן הבכיר נוריאל רוביני: "זה נראה משימה בלתי אפשרית"

פרופ' נוריאל רוביני לא נראה אופטימי לגבי התמודדות הפד מול משבר האינפלציה; הפד צפוי השבוע להעלות את הריבית בפעם העשירית ב-0.25% נוספים
מערכת ice |  1
פרופ' נוריאל רוביני (צילום The Economic Times)
"על הפדרל ריזרב הוטל להסדיר את התנאים הפיננסיים המעורערים של כלכלת ארה"ב, אך הגישה הנוכחית של הבנק המרכזי תביא ככל הנראה למיתון או להעמקת משבר האינפלציה", אמר הפרופ' לכלכלה נוריאל רוביני.
הכלכלן, שחזה את המשבר הפיננסי העולמי של 2007-2008 וזכה לכינוי "Dr. Doom" בוול סטריט, אמר שהפד עומד מול ה"טרילמה" (השילוש הבלתי אפשרי בכלכלה), האולטימטיבית של ניסיון להשיג יציבות מחירים, צמיחה יציבה, ויציבות פיננסית באמצעות כלי מדיניות אחד בלבד - כוונון שיעור הקרנות הפדרליות.
"בעיניי, [זה] נראה כמו משימה בלתי אפשרית", אמר רוביני ביום שישי לבלומברג בריאיון. "אז או נחיתה קשה והתרסקות פיננסית או ביטול עיגון של ציפיות האינפלציה".

האינפלציה מואטת אך עדיין הרבה מעל היעד שהציב הבנק המרכזי - 2%, מה שמותיר את הפד במצב קשה כשהם מחליטים על המהלך הבא שלהם. ביום שישי, הדיווח האחרון על מד האינפלציה המועדף על הפד, מדד ההוצאות לצריכה אישית, הראה שהמחירים עלו ב-4.2% בשנה.
אם הפד ימשיך להעלות את הריבית כדי להוריד עוד יותר את האינפלציה, זה עלול לפגוע יותר בכלכלה ובבנקים. אולם, אם קובעי המדיניות יניחו לאינפלציה להמשיך ולעלות מעל היעד, זה עלול לחזק אותה. "הם רוצים באופן עקרוני לטייל במאי ואז לעצור", הוסיף רוביני. "אבל אם האינפלציה תימשך יותר, אז האפשרות הזו לא תהיה זמינה".
הפד צפוי להעלות שוב את עלויות האשראי ב-3 במאי, כאשר כלי ה-CME FedWatch צופה סיכוי של 90% שקובעי המדיניות יעלו בעוד 25 נקודות. זו תהיה העלאת הריבית העשירית מאז מרץ 2022, ותביא את הריבית ל-5%-5.25%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוביני לא כזה גאון זה היה ברור מחירי הנכסים הפכו לבועה
    קשקש 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שיש סכנה למערכת הבנקאות בגלל מחירי נכסים בועתיים הבנק המרכזי חייב להעלות את הריבית באגרסיביות עד לריסוק מחירי הנכסים והעברה לתחום השפוי כל עוד זה לא קורה הבנק המרכזי ימשיך להעלות את הריבית כמו כן שכר העובדים עלה בצורה חדה ולא הגיונית ופיטורים המוניים הם הפתרון לבעיה וזה לא יעצור ויגיעו עוד הרבה גלי פיטורים
    סגור