השוק

המיליארדר הווארד מרקס: זו התכונה שחייבים לאמץ בשוק הפיננסי

המשקיע המנוסה התראיין בפודקאסט והביע חשש מהחוב של ארה"ב, אך לא מהבינה המלאכותית. מרקס קרא לפד להתערב כמה שפחות בשוק. כמו כן, מדוע בעתיד יהיו במפעלים רק אדם וכלב?
מערכת ice | 
הווארד מרקס (צילום oaktreecapital.com)
שיעורי הריבית לא יחזרו לאפס בקרוב, והמשקיעים הטובים ביותר לא יוחלפו על ידי בינה מלאכותית, אומר המשקיע הוותיק הווארד מרקס.
המיליארדר והמייסד-שותף של Oaktree Capital Management זעק לאחרונה על החוב הממשלתי המתגבר, וקרא לפדרל ריזרב להתערב כמה שפחות בכלכלה. הינה הדברים שאמר כשהתארח בפודקאסט "We Study Billionaires".
מרקס בירך על כך שהפדרל ריזרב אימץ נוהג של ריבית נמוכה יותר עבור השווקים הפיננסיים, מכיוון שזה הפך את ההלוואות לזולות יותר ואת מימון החוב לקל יותר. "הריבית היורדת הייתה אחראית לרוב הכסף שנעשה ב-45 השנים האחרונות", אמר.

בנוסף, מרקס הזהיר כי המשך הצמיחה בחוב הפדרלי של ארה"ב צפוי להיות בעל השלכות חמורות בהמשך. "אני פשוט חושב שזה טוב מכדי להיות אמיתי, לחשוב שיש לנו כרטיס אשראי שלעולם לא נצטרך לשלם עליו את היתרה".
בהמשך דיבר על משבר הבנקים ואמר, "יש אנשים שמאמינים שכאשר יש לך משבר בנקאי, כמו שקרה עם בנק עמק הסיליקון ואחרים, שהחולשה של הבנקים מראה את החוזק של הביטקוין. זה במובנים רבים משחק אנטי בנקאי". עם זאת אמר כי "נראה שיש שימושים טובים לכמה מטבעות קריפטוגרפיים".
"אנשים נהגו לדבר על המפעל של העתיד, בו יעבדו איש אחד וכלב אחד. תפקידו של האיש הוא להאכיל את הכלב, ותפקידו של הכלב הוא למנוע מהאדם לגעת בציוד. צריך שהפד ירחיק את ידיו מהתערבות רוב הזמן".
בעניין הבינה המלאכותית אמר, "בינה מלאכותית, בדיוק כמו השקעות פסיביות ולמידת מכונה - אפילו אולי במידה רבה יותר - תדפוק את כל מי שלא נותן ערך מוסף. זה אמור להיות קשה יותר לקבל שכר גבוה עבור ייצור נמוך. אבל, אני מקווה שעדיין תהיה קבוצה קטנה של אנשים שיכולים לעשות משהו שהמכונה לא יכולה לעשות בכלל".
עוד הוסיף, "האם מחשב שנעזר בבינה מלאכותית יכול לשבת עם מנכ"לים ולהבין מי מהם הוא סטיב ג'ובס? האם הוא יכול לשבת עם חמש תוכניות עסקיות ולהבין איזו מהן היא אמזון? אני פשוט לא חושב כך. זו מיומנות אנושית".
לסיום אמר, "ענווה היא דבר חשוב מאוד, במיוחד בשוק הפיננסי. מי שלא מאמץ צניעות, בתחום שבו יש אקראיות ואי ודאות, ודברים איכותיים וסובייקטיביים חשובים, רוכב בדרך נפילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה