קריירה ולימודים

אלו המשרות המאוימות ביותר ע"י הבינה המלאכותית

מומחי הטכנולוגיה ומשאבי האנוש אומרים כי הבינה המלאכותית כנראה לא תגרום לגל פיטורים המוניים. הכיוון הוא ככל הנראה חברה שתייצר יותר בפחות מאמץ
מערכת ice |  12
הייטק (צילום pexels)
כאילו לא הספיקו גלי הפיטורים בענף הטכנולוגיה, וכעת מצטרף ChatGPT, הבוט ששיגע את העולם, ומעלה חששות בקרב עובדים שונים לגבי התפתחותה של הבינה המלאכותית.
השנה, עד כה, תעשיית הביג-טק האמריקאית קיצצה 5% יותר משרות מאשר בכל שנת 2022, לפי צ'לנג'ר. שיעור הפיטורים בדרך לעבור את המספרים של 2001, השנה הגרועה ביותר של פיטורים בתעשיית הטכנולוגיה עקב משבר הדוט-קום.
דו"ח אחרון של גולדמן זאקס מצא כי 300 מיליון משרות ברחבי העולם יושפעו מ-AI ואוטומציה, אבל דווקא ChatGPT ובינה מלאכותית לא אמורות להצית פחד בקרב העובדים מכיוון שהכלים האלה יעזרו לאנשים ולחברות, ולא בהכרח יחליפו אותם - כך לפי סולטן סעידוב, מייסד שותף ונשיא Beamery, חברה גלובלית לניהול הון אנושי.
"כבר מעריכים ש-300 מיליון משרות יושפעו מבינה מלאכותית ואוטומציה", אמר סעידוב ל-CNBC. "השאלה היא: האם זה אומר שאותם אנשים יאבדו את מקום עבודתם? אני חושב שבמקרים רבים אופי העבודה רק ישתנה".
אנשי קריאייטיב ומעצבים
סעידוב מצביע על אנשי קריאייטיב בתעשיית הטכנולוגיה, כמו מעצבים, יוצרי משחקי וידאו וצלמים, ככאלה שעבודתם כנראה לא תימחק לחלוטין. "אם אתה מסתכל אחורה למהפכה התעשייתית, כשפתאום הייתה לך אוטומציה בחקלאות, האם זה גרם לאבטלה המונית?" אמר סעידוב. בדיוק כמו מגמות דומות בהיסטוריה, משרות יצירתיות יהיו מבוקשות גם לאחר הכללה נרחבת של טכנולוגיות בינה מלאכותיות במקום העבודה.

"אצל יוצרי משחקי וידאו, אם מספר המשחקים שיוצרו ברחבי העולם לא ישתנה משנה לשנה, סביר להניח שתצטרך פחות מעצבי משחקים", אמר סעידוב. "אבל אם אתה יכול ליצור יותר כחברה, אז הטכנולוגיה הזו רק תגדיל את מספר המשחקים שתוכל ליצור".
מפתחי תוכנה ומהנדסי תוכנה
בשל הבאז סביב ChatGPT, מפתחי תוכנה ומהנדסי תוכנה רבים חוששים לגבי הביטחון התעסוקתי שלהם, מה שגורם לחלקם לחפש מיומנויות חדשות וללמוד כיצד להנדס בינה מלאכותית גנרטיבית ולהוסיף את המיומנויות הללו לקורות החיים שלהם.
העבודות האלה עדיין יהיו קיימות, אולם המשימות והאחריות שלהן עשויות להיות מופחתות על ידי GPT ובינה מלאכותית. אם מסתכלים על מפתחי תוכנה, מהנדסים ובודקים, GPT יכול ליצור קוד תוך שניות, לתת למשתמשי תוכנה וללקוחות בדיוק את מה שהם צריכים, לצד התאמות ותיקונים הלוך ושוב. GPT יכול לעשות את העבודה של קודן או בודק באופן מיידי, וללא הימים או השבועות שעשויים לקחת לאדם כדי ליצור את אותו הדבר.
המומחים אומרים כי זה יהיה בלתי אפשרי שכלי הבינה המלאכותית יחליפו לחלוטין את בני האדם. סביר יותר שנראה ירידה במספר המפתחים והמהנדסים הדרושים ליצירת תוכנה. בין אם זה קטע קוד שאתה כותב, בין אם אתה בודק כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם התוכנה שלך, ובין אם אתה מעצב תוכנה ובוחר צבעים מסוימים מלוח צבעים, תמיד תזדקק לבן אדם.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    נשיא ברזיל לשעבר בולסונארו
    מאיר 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אני מאמין שהעולם מתקדם לעבר סיטואציה בה אנשים יהיו הדבר הכי פחות חשוב עבור מנהיגי העתיד".
    סגור
  • 9.
    מה עם כותבי תוכן, בוני אתרים, בעלי בלוגים ? (ל"ת)
    גבי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    עורך
    עורך ויוצר תוכן מדיי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לגביי עורכי ווידאו ויוצריי תוכן שיווקי כמו אפטריסטים?
    סגור
  • 7.
    אנחנו נהיה החיות מחמד של הAI
    אני 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יהיה כמו שהורים נותנים לילדים "לעזור" להם, הם יעשו הכול אבל יתנו לנו להחליט דברים מדי פעם שנרגיש רלוונטים
    סגור
  • 6.
    בטח יאשימו את ביבי בכל זה (ל"ת)
    שבלול 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מהנדס תוכנה
    X 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במצבה הנוכי של בינה מלאכותית בעלת יכולות שפתיות גבוהות כגון GPT 4, לא נשקפת אף סכנה לאיבוד משרות הנדסת תוכנה, משום שכמו שהמקצוענים בתעסייה יסכימו, הנדסת תוכנה זה הרבה יותר מלכתוב קוד... זה ליצור עולם ומלואו, בכל פעם מחדש עם כל פרוייקט חדש, ולהמשיך לבנות, לתקן ולתחזק את העולם הזה. דברים כאלו מצריכים לא רק כישורים שיכליים גבוהים, כמו הפשטה, הסקת מסכנות, הכללה, ועוד. לא כל אדם מתאים לעבודה הזו, ובינה מלאכותית - מעניינת ככול שתהיה, לא מסוגלת לתפוס עקרונות נשגבים, היא רק מסוגלת לדמות את זה, דרך כתיבת טקסט. כשאנחנו מתקשרים דרך שפה, אני מבטאים את האינטליגנציה האנושית הגבוהה מעל שאר בעלי החיים. כשבינה מלאכותית כותבת טקסט, היא רק מחכה שבריר מהיכולות השכליות שלנו.
    סגור
  • 4.
    ההייטק יגרום לאבטלה כואבת בהרבה שטחים ! (ל"ת)
    חיים 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פלטפורמות הבינה המלאכותית ומוסדות לימוד
    שי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגבי עיצוב (אמנותי, גרפי וכיו"ב), יכול להיות שפלטפורמות הבינה המלאכותית יגרמו לירידה במספר מועמדים ובמספר התלמידים במוסדות לימוד לאמנות, ומכך זה עלול לגרום לפגיעה במשרות של העוסקים בהדרכה באותם מוסדות לימוד.
    סגור
  • 2.
    מי זה סעידוב
    אורי 3 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ודאי שהוא טועה. המהפכה התעשייתית החליפה מליוני ידיים עובדות וגרמה למשבר כלכלי. הוא כנראה תמתכוון ליצירת משרות חדשות ושונות בגלל המהפכה התעשייתית שסיפקה משרות לבני האדם. אבל בסוף, גם זה יגמר. במקום אלף מהנדסים יצטרכו אחד. במקום מליון עורכי דין, יצטרכו מהנדס בינה מלאכותית אחד. מה יעשו כל המפוטרים? המקצועות היחידים שידרשו הם מקצועות הדורשים, רגש, כוונה, מגע אנושי.
    סגור
  • אז נגיע לתקופה פוסט-חומרנות
    ארי 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמובן זה יקרה רק אם ממשלות ינהלו את המעבר בצורה נכונה, הצעד הנכון זה לשים מיסים חלקיים על טכנולוגיות שמחליפות בני אדם. כך בסופו של דבר ה AI יעשה כמעט הכול וכולם יוכלו לחיות ברווחה
    סגור
  • 1.
    כמו שוורדפרס לא החליפו מפתחי ווב, ככה גם AI
    הייטקיסט 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה- AI זה רק כלי עבודה משוכלל. לא תחליף לבני-אדם.
    סגור
  • יחליף גם יחליף.. (ל"ת)
    לואוטקיסט 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור