מדדים ומחקרים

המיליארדר פול סינגר מזהיר: "סיכוי משמעותי למיתון"

איש העסקים והמשקיע שהיה מחוזי משבר 2008, מזהיר כי האינפלציה תחזור לסיבוב נוסף. "אנו עומדים בפני תקופה מסוכנת בצורה יוצאת דופן"
מערכת ice | 
פול סינגר בוועידת WSJDLive (צילום WSJ, youtube)
איש העסקים והמיליארדר היהודי-אמריקאי פול זינגר מזהיר את המשקיעים ממחזור שוק ממושך של תשואות נמוכות בנכסים פיננסיים, כאשר הסכנה ממיתון ממשיכה לעלות.
בראיון לוול סטריט ג'ורנל אמר מייסד קרן הגידור אליוט מנג'מנט, ואחד ממנהלי הכספים הבולטים בעולם, כי כלכלת ארה"ב עומדת בפני "תקופה מסוכנת ומבלבלת בצורה יוצאת דופן".
השווקים הפיננסיים מתמודדים עם שלל מכשולים בנוסף לסביבת מאקרו קשה ממילא, כאשר הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים אחרים ממשיכים להעלות את הריבית כדי להילחם באינפלציה הגבוהה.

"ההערכה עדיין גבוהה מאוד. יש סיכוי משמעותי למיתון", אמר זינגר. "אנחנו רואים אפשרות של תקופה ממושכת של תשואות נמוכות בנכסים פיננסיים, תשואות נמוכות בנדל"ן, רווחי תאגידים, שיעורי אבטלה גבוהים ממה שיש עכשיו והרבה אינפלציה בסיבוב הבא".
ואם המיתון הבא יגיע, הבנקים המרכזיים יקלו שוב על המדיניות המוניטרית, מתוך מחשבה שהאינפלציה נעצרה, הוא הוסיף. אבל האינפלציה תחזור, אולי אפילו יותר מבעבר, כלומר השיעורים יצטרכו לעלות לזמן ארוך יותר, אמר.
סינגר היה מהראשונים שזיהו את משבר הסאב-פריים ב-2008, והזהיר מפני אינפלציה גבוהה בתחילת מגיפת הקורונה.
במכתב למשקיעים באפריל 2020 אמר זינגר: "אנחנו חושבים שזה מאוד לא סביר שהבנקים המרכזיים יעברו לנרמל את המדיניות המוניטרית לאחר שמצב החירום הנוכחי יסתיים...העולם התקרב לנקודת מפנה שאחריה הדפסת כסף, המחירים וגידול החוב נמצאים בספירלה כלפי מעלה שהרשויות המוניטריות מבינות שלא ניתן לשבור אותה אלא במחיר של מיתון עמוק וקריסת אשראי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה