מדדים ומחקרים

המיליארדר בארי שטרנליכט נגד הפד: "האינפלציה בדרך לרדת חזק"

בעלי ענקית הנדל"ן האמריקאית ממשיך בקו שלו לתקוף את הפד, וטוען כי דרך שוק הדיור אפשר לראות כיצד האינפלציה בדרך לדעיכה. "יש פיגור באופן שבו הממשלה מדווחת על נתוני שכירות"
מערכת ice | 
בארי שטרנליכט (צילום מתוך הפייסבוק)
מנכ"ל סטארווד קפיטל, בארי שטרנליכט, בעל שווי נקי של 4.6 מיליארד דולר, אומר שהאינפלציה הולכת לרדת - ולרדת חזק.
בראיון ל-Squawk Box של CNBC, התבקש שטרנליכט להגיב למכתב השנתי של ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן, לבעלי המניות, בו כתב דיימון כי התנאים הכלכליים הנוכחיים "יוצרים יותר סיכון לאינפלציה גבוהה יותר". לאחר שאמר שהוא מעריץ גדול של דיימון ושהוא מנהל "כנראה את אחד הבנקים הטובים בעולם", הבהיר שטרנליכט ל-CNBC כי "אנחנו לא מסכימים על הכל".
שטרנליכט, שמנהל חברת פרייבט אקוויטי הידועה באחזקות הנדל"ן שלה במיליארדים, אמר ל-CNBC כי הוא חושב ש"האינפלציה הולכת לרדת חזק".
שטרנליכט הצביע על ירידת דמי השכירות כסיבה, והתווה שני קווים: האחד מצביע על "דמי השכירות בפועל" והשני לפי מדד המחירים לצרכן. בקו אחד הוא הראה כי מחירי השכירות זזים כלפי מטה, בעוד שהשני, כפי שנמדד על ידי מדד המחירים לצרכן, נראה במגמת עלייה. "יש פיגור באופן שבו הממשלה מדווחת על נתוני שכירות", אמר שטרנליכט.

וזו לא הפעם הראשונה שהוא הולך נגד הדרך של הפדרל ריזרב. לקראת סוף השנה שעברה, אמר שטרנליכט כי "הכלכלה מאטה מעצמה", לאחר שכינה את העלאות הריבית של הפד "התאבדות עצמית". כמובן, עוד לפני כן, הוא היה מבקר קולני של הפד, ואמר ל-Fortune שיו"ר הפד ג'רום פאוול ו"להקת המשוגעים העליזה שלו" הורסים את האמונה בקפיטליזם ובסופו של דבר יגרמו ל"תסיסה חברתית". הוא גם עקץ את השימוש של הבנק המרכזי ב"נתונים ישנים" שעומדים מאחורי העלאות הריבית האגרסיביות שלו. 
לאחר שהגיעה לשיא ביוני ב-9.1%, האינפלציה כפי שנמדדת במדד המחירים לצרכן האמריקאי האטה ל-6%, נכון לפברואר. מדד הדיור היה התורם הגדול ביותר לעליית כלל הפריטים החודשית, והיווה למעלה מ-70% מהעלייה. עם זאת, צמיחת שכר הדירה המשיכה להאט בפברואר, מה שמציין את החודש השישי ברציפות של עליות חד ספרתיות ברמה הלאומית, לפי Rent.com. שכר הדירה החציוני החודשי עלה ב-1.7% מחודש על פני חודש, אך ירד ב-0.25% משנה לשנה, על פי דוח האתר. ברמת המדינה, דמי השכירות החציוניים ירדו ב-60% מהשווקים הנכללים במחקר חודש על פני חודש וקצת יותר מ-16% מהשווקים משנה לשנה.
נתוני שכר הדירה שלו, אמר שטרנליכט, מגיעים ממאגר שכר דירה ארצי, לפני שהוסיף כי לחברה שלו יש 125,000 דירות והם יכולים לדגום את זה, אבל זה לא אחיד בכל הארץ. כאשר דמי השכירות עלו ב-20%, אמר שטרנליכט, "זה מה שבאמת הניע את מדד המחירים לצרכן". שטרנליכט המשיך ולעג לאמינותו של הפד, שכאמור אינו נטייה יוצאת דופן עבורו.
למרות ששטרנליכט לא התייחס למשמעות של ירידה באינפלציה עבור שוק הנדל"ן, המסחרי או למגורים, ברור ששני המגזרים בענף רגישים ביותר להעלאות ריבית, וכשהריבית עולה, ערכי הנכסים יכולים לרדת. אבל למרות ששטרנליכט טוען שהאינפלציה יורדת, הוא חושב ש"אנחנו נכנסים למיתון רציני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה