השוק

האינפלציה עלתה ב-0.3%, הפדרל ריזרב יעלה שוב את הריבית?

בשנה החולפת הפדרל ריזרב העלה את הריבית בשיעור של 4.75%, אך גם בחודש מרץ האינפלציה לצריכה אישית ללא מזון ואנרגיה עלתה ב-0.3%. למרות חוסר היכולת לשלוט באינפלציה, הפדרל ריזרב צפוי להעלות את הריבית שוב בשבוע הבא
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
למרות שנה של העלאות ריבית, האינפלציה בארה"ב עלתה שוב בחודש מרץ, כך התגלה על פי נתונים כלכליים שפורסמו אתמול (שישי), ודווח כי הפדרל ריזרב עוקב מקרוב.
מדד המחירים לצריכה אישית ללא מזון ואנרגיה עלה ב-0.3% בחודש, וזאת בהתאם להערכת דאו ג'ונס. על בסיס שנתי, מה שנקרא core PCE עלה ב-4.6%, מעט גבו מהצפי ל-4.5% וירידה של 0.1 נקודות אחוז מחודש פברואר.

כולל רכיבי המזון והאנרגיה, גם ה-PCE עלה רק ב-0.1% לחודש, השווה לעלייה שנתית של 4.2%, ירידה חדה מ-5.1% בפברואר. מדד זה הגיע לשיא של כ-7% ביוני 2022, הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 1981.
על פי הפרסומים, מחירי האנרגיה ירדו ב-3.7% בחודש בעוד שעלויות המזון ירדו ב-0.2%. מחירי המוצרים ירדו ב-0.2%, אך מחירי השירותים עלו ב-0.2%. במדד אינפלציה מרכזי נוסף עבור הפד, מדד עלות התעסוקה עלה ב-1.2% ברבעון הראשון, גבוה מהאומדן של 1%.
הלחצים האינפלציוניים באו לידי ביטוי בנכונותם של הצרכנים להמשיך ולהוציא. ההכנסה האישית עלתה ב-0.3% בחודש, אך הוצאות הצרכנים היו קבועות, כצפוי.
בעוד שהשיעורים השנתיים נמצאים מתחת לשיאים ב-2022, הם עדיין הרבה מעל היעד של 2% של הבנק המרכזי ועדויות נוספות לכך שעליית המחירים מתבררת כבעייתית יותר ממה שצפו קובעי המדיניות.
מאז מרץ 2022, הפד העלה את ריבית המדד שלו תשע פעמים בסך כולל של 4.75 נקודות אחוז. השווקים צופים כי ועדת השוק הפתוח הפדרלית הקובעת את התעריפים תאשר עלייה נוספת של רבע אחוז בפגישה בשבוע הבא, לפני שתתפנה לראות את ההשפעה של הידוק המדיניות על כלכלת 26.5 טריליון דולר בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה