השוק

האינפלציה הביאה לעלייה בפדיון של העסקים בישראל

מנתוני הלמ"ס עולה כי בחודשים דצמבר 2022 ועד לפברואר 2023 נרשמה עלייה בקצב שנתי של 0.9% בפדיון של הענפים הכלכליים השונים בהמשך לעלייה בקצב שנתי של 0.7% בשלושת החודשים הקודמים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודשים דצמבר 2022 ועד לחודש פברואר האחרון נרשמה עלייה בקצב שנתי של 0.9% בפדיון של ענפי הכלכלה וזאת לעומת עלייה בקצב שנתי של 0.7% בשלושת החודשים הקודמים. ניתוח הנתונים כפי שבוצע בלמ"ס מגלה שבמרבית הענפים הכלכליים נרשמה ירידה בפדיון אולם עלייה בפדיון של ענפי הכרייה והחציבה ושל ענף הבינוי משכו את הנתונים כלפי מעלה.
עוד עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי הפדיון של ענפי ההייטק עלה בחודשים דצמבר עד פברואר 2023 בקצב שנתי של 10.6% וכאן מדובר בהתמתנות בשיעורי הפדיון לעומת הרמה שלהן בשלושת החודשים הקודמים, אז עמד הפדיון שלהם על קצב שנתי של 12.3%.

צריך לזכור שבאופן עקרוני כשהפדיון של ענפי הכלכלה השונים עולה הרי שאלה בשורות טובות אבל אנחנו נמצאים בשני תהליכים. התהליך הראשון הוא של אינפלציה וזה אומר שהמחירים עולים ולאו דווקא הכמויות הנמכרות עולות וזה לא דבר טוב. התהליך השני הוא הירידה בקצב של העלייה בפדיון וזה עלול לייצר בסופו של תהליך בעיה של פגיעה בצמיחה הכלכלית.
כך או אחרת, התהליך שאנחנו רואים מנתוני הלמ"ס הוא טבעי לימים של אינפלציה גבוהה וריבית גבוהה שגורמים מחד לעליית מחירים ומאידך לפגיעה בצמיחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה