השוק

לארי סאמרס: בלי האטה כלכלית האינפלציה לא תחזור ל-2%

סאמרס אמר בכנס בשיקגו כי הריבית האפסית וההרחבה הפיסקאלית בתקופת מגפת הקורונה, גרמו לכך שהאינפלציה זינקה לקצב שנתי של 5%, וזה אומר שללא מיתון או לפחות האטה כלכלית האינפלציה לא תחזור לשליטה
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
לארי סארמס מי שכיהן ככלכלן הראשי של הבנק העולמי, מזכיר האוצר האמריקאי בתקופת ביל קלינטון אמר בכנס בשיקגו שללא מיתון או לפחות האטה כלכלית, האינפלציה בארה"ב לא תחזור למרכז טווח יציבות המחירים, קרי ל-2%. סמרס אמר כי מה שליבה את האינפלציה והביא אותה לרמה הגבוהה בה היא נמצאת הייתה ההרחבה הפיסקאלית בתקופת משבר הקורונה שהתווספה לריבית האפסית של הבנק המרכזי.
"אני חושב שאנחנו עלולים להיתקל בקשיים בתהליך החזרה של האינפלציה ל-2% עד שהכלכלה תיכנס למיתון" אמר סאמרס. האמירה האחרונה של סאמרס באה אחרי שבתחילת החודש הוא צוטט כאומר שהפדרל ריזרב קרוב מאוד לסיום תהליך העלאת הריבית וכי הסבירות שהכלכלה תגלוש למיתון גדלה.

צריך לזכור שהאמירה של סאמרס אינה באה לאוויר בחלל ריק ונראה שמרבית הכלכלנים מבינים שהעלאות הריבית קרובות לסיום וצריך לתת לריבית הגבוהה לחלחל לכלכלה הריאלית. כרגע נראה שהאינפלציה דביקה, כלומר למרות העלאות הריבית ההשפעה שלהן איטית מכפי שהיה צריך לראות בשלב הזה.
סאמרס מנתח את הכלכלה האמריקאית באופן דומה לניתוח של מרבית הכלכלנים וזה אומר שאם התמסורת בין העלאות הריבית לכלכלה הריאלית היא של שנה (פחות או יותר) הרי שאנחנו קרובים מאוד למצב בו בטווח של שנה לפחות נראה את ההשפעה של העלאות הריבית הקרובות וזה אומר האטה כלכלית במקרה הטוב ומיתון במקרה הרע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה