השוק

בכירים בפד מאותתים על עוד העלאת ריבית: "יש עוד עבודה"

ג'ון וויליאמס, יו"ר הפדרל ריזרב בניו יורק אמר בכנס בסוף השבוע שלבנק המרכזי יש עוד עבודה כדי להדביר את האינפלציה; "האינפלציה עדיין גבוהה ונשתמש בכלים המוניטריים שיש לנו כדי להחזיר אותה ליציבות"
ניצן כהן |  3
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
בכירים בפדרל ריזרב מאותתים בסוף השבוע על העלאת ריבית נוספת בחודש מאי הקרוב. ג'ון וויליאמס, יו"ר הפד בניו יורק, אמר בכנס בסוף השבוע שהאינפלציה עדיין גבוהה ויש בכוונת הבנק המרכזי לעשות שימוש בכלים המוניטריים העומדים לרשותו כדי להחזיר אותה ליעדי יציבות המחירים.
"האינפלציה עדיין גבוהה מידי" אמר וויליאמס "נעשה שימוש בכלים המוניטריים העומדים לרשותנו כדי להחזיר אותה ליציבות" הוא הוסיף.
נכון לסוף השבוע, המשקיעים נותנים סיכוי של 80% להעלאת ריבית נוספת של 0.25% בחודש מאי. וויליאמס שנחשבת לדמו קרובה לג'רום פאוול, יו"ר הפד, ביקש למתן מעט את הסיכויים להעלאת ריבית נוספת במאי מאחר "בפדרל ריזרב לא נוהגים לדבר על המדיניות שבכוונתם לנקוט לפני שהם אומרים את הדברים בפורומים המתאימים".
בחודשים האחרונים העלה הפד את הריבית בכל ישיבה שלו וכעת היא עומדת ברמה של 5% וזו ריבית גבוהה מאוד שמתחילה לחנוק את הכלכלה. הכוונה של הפד היא למתן את ההוצאה הפרטית כדי ללחוץ את  האינפלציה. עם זאת נוצרה בעיה חדשה והיא הלחץ שמופעל כרגע על המערכת הבנקאית והיא מדירה שינה מעיני קברניטי הפדרל ריזרב ומכאן המחלוקת סביב העלאות ריבית נוספות.
וויליאמס התייחס בנאומו גם לנושא הזה ואמר שכרגע נראה שהלחצים על המערכת הבנקאית האמריקנית התייצבו והוא מצפה מהמערכת הזו להדק את תנאי החיתום על הלוואות ואשראי חדשים בעיקר למשקי הבית כדי שאלה יצמצמו צריכה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מספיק עם העלאות ריבית
    שלמה 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חנקתם !!!
    סגור
  • 1.
    עוד עלייה אחת ושאלוהים אמן יקח את הנגיד וחבורתו
    סמי שמעון 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כנראה שהנגיד רוצה שאנשים יתאבדו . מאחל לנגיד משפחתו והסובבים שלו שאלוהים בשנייה יגרום להם לאכול חצץ . חבןרה של נבלות .
    סגור
  • אנשים שהריבית חונקת אותם...
    יש פתרון 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יכולים פשוט למכור את הבית ולהחזיר את ההלוואה. לגור בשכירות זו לא בושה
    סגור